lördag 17 januari 2009

Vad händer nu då?

Igår nåddes vi alla av meddelandet att KanalLokal skall försättas i konkurs. Och en följd av detta blir ju att KlubbTV upphör att existera i sin nuvarande form. Detta berör IFK Göteborg, Gais och Göteborg FC som alla sänt sina respektive KlubbTV på KanalLokal.

Och som många av er läsare redan vet, så har jag jobbat med dessa program sedan starten hösten 2006. Så för mig känns ju detta extra trist, men sådan är riskkapital världen.

Men vem vet hur det blir i framtiden? Nu landar vi under helgen och på måndag ser vi oss omkring och funderar på vad vi skall göra. Kanske fortsätter vi med KlubbTV på nätet.

Hur som helst har det varit jävligt roligt. För mig som varit med sedan starten kan jag se tillbaka på drygt tre år, där vi med väldigt små resurser gjort vad vi kan för att utveckla och förbättra programmen. KlubbTVs stora dilemma har alltid varit bristen på matchbilder i programmen. Tv-rättigheterna är en väldigt kostsam historia och vi har försökt, men inte lyckats med att sy ihop en deal.

Jag har aldrig hymlat med att mina sympatier ligger hos IFK Göteborg och därför har det självklart varit extra roligt att jobba för dem. Men jag är också tacksam över att jag har lärt känna Gais genom mitt arbete, både spelarna och ledarna, men kanske framför allt föreningen och allt runt omkring den. Och det är inte helt fel, som blåvit, att åka till Valhalla och Göteborg FC och småsnacka med Torbjörn Nilsson. Det kunde varit mycket värre.

Höjdpunkten var naturligtvis IFK Göteborgs SM-guld 2007 och allt vad det innebar. Guld-DVDn som jag och redaktören satte ihop efter säsongen var det en ära att sätta sitt namn på. Och att få visa den på stor duk tillsammans med spelarna och fansen var fantastiskt.

Sen är vi kaxiga över att vi rodde ihop en intervju med Svennis under hans tid i Manchester. Alla andra svenska tv-bolag fick nobben. Och vi fattiga stackare på KanalLokal var de enda som fick göra en intervju med Svennis. SVT fick till slut köpa våra bilder när deras Svennisspecial gick i Fotbollskväll.

Jaja

Gårdagen var allt annat än trevlig, men på kvällen ljusnade det när en liten pokerturnering ägde rum i KlubbTV studion.

IFK Göteborg med Marknads Andrej i spetsen ramlade in tillsammans med ett bra gäng spelare och Ölme, jävla Ölme som jag senare kom att kalla honom.
-

Turneringen som varit planerad sedan länge fick namnet "Alla heter som Tobbes farsa i Göteborg". Sammanlagt startade 15 stycken och min egen målsättning var att slå alla spelare. Alla aktiva spelare i IFK Göteborg fick jag ändra detta till då Ölme, Jävla Ölme, placerade sig strax framför mig.

Jag kände mig i bra pokerform och min hög med marker var på väg att växa sig riktigt stark när jag blev ordentligt bränd av Erik Lund. Dock lyckades jag att hanka mig vidare och kunde sedan se på när Erik tog ett tårfyllt avsked av bordet. Men till sist fick jag ge mig mot Jävla Ölme som plockade ut mig och jag slutade på en hedersam fjärdeplats.

Vinnare av spektaklet blev Marknads Andrej som enkelt kunde spela hem första priset som bestod av ett exklusivt pokerset.
-
Jaja.

Men en sak vet jag. Och det är att jag nu fått mer tid till Klackar & Grejer och det kommer ni garanterat att märka här på bloggen inom en snar framtid.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Är det en öl jag ser i Hjalles händer? Fy fagerlöv alltså. Riv kontraktet. Det är det enda rätta. Sorry Hjallur, surhaj är en sak, passionen för häst en annan (EPISKT, tack klubbtv!) men bajer, njä. Detta är inte Sasligaen och jag heter inte Preben.

Ritchratch.

Anonym sa...

Synd att det slutade på detta sättet om det nu är slut. Jag hoppas att du/ni kan fortsätta med klubb-tv på något sätt. Om du tänker göra denna bloggen bättre så önskar jag dig lycka till, det blir inte lätt :)

Bruce Banner sa...

Vem var Greklund? Skall du göra bloggen bättre, kan du inte utelämna så viktig information som vem som kom tvåa i pokertävlingen "alla heter som Tobbes farsa i Göteborg"

Anonym sa...

Jag har tänkte på er hela dagen!
Ni var väl påväg att få filma träningsmatcher etc.
Tycker jävligt synd om er.
Kanske någon kan köpa upp allt och ni kan fortsätta?

Hursomhelst är det ur min egoistiska synvinkel ett nöje att ni har mer tid till bloggen. Ska ni åka till Oslo?

Andrej har väl pokerspelande i blodet? =)

Anonym sa...

Det är ju trevligt att du får mer tid till bloggen, inte lika att förlora jobbet.
Hoppas på att någon köper upp Kanalen så att ni kan fortsätta, det är ingen omöjlighet som jag förstår.

Anonym sa...

Om alla heter som Tobbes farsa i Göteborg. Hur kommer det sig att Tobbe då heter Tobbe?

Och hur kommer det sig att INGEN i pokertävlingen heter som Tobbes farsa?

Jag anar en uggla eller två bakom örat här. :)

Anonym sa...

Tobbe heter ju faktiskt Glenn i andranamn.

Anonym sa...

...vilket även alla andra gör i Göteborg. Även tjejer.

Bruce Banner sa...

Seriöst. Vem kom tvåa i pokertävlingen?

Geigert sa...

Bruce: Peter Björklund, stationschef (f.d.) Kanal Lokal