måndag 12 januari 2009

Laglunds Comeback Special 2009

Efter en frånvaro från bloggen pga barnafödande är det dags för mig att göra comeback igen. Vill redan nu tacka för namnförslagen, vissa av dem kände jag spontant att jag kunde tänka mig att använda, men eftersom man är två om det beslutet så blev det inget av namnen. Däremot kan ni räkna med att en viss "Billy Kim" kommer att spela i Allsvenskan om 16-17 år. Nog om det.

Under min ledighet har jag funderat lite på hur Klackar & Grejer skall möta den nalkande fotbollssäsongen. Och har kommit fram till en hel del saker.
-
När man läser det föreslagna spelschemat för Allsvenskan 2009 blir man jävligt sugen på fotboll igen. De första omgångarna i Allsvenskan, om man som jag bor i Göteborg, är ju helt otrolig. Derbyn och stormatcher direkt på en nybyggd arena.
-
Därför skall Klackar & Grejer inför och efter varje match ge alla läsare mer än vad de klarar av, i text, foto, videoklipp, analyser mm. Och självklart kommer det att vila en atmosfär av K&G över det hela.
-
Efter Niclas Alexandersson "Filmen" blev jag sugen på att göra fler filmer i den stilen, lite längre filmer och framför allt, mycket bättre filmer. Även om jag blev ganska nöjd med Alexfilmen så var den ju i all ärlighet egentligen "bara" ett bild och musikkollage. Vi på Klackar & Grejer skall producera dokumentärer och reportage i olika längd och format. Är det någon eller något ni särskilt skulle vilja att vi tittade närmare på så hör av er här eller i kommentarerna. Varför inte en film om Benno Magnusson? Eller någonting helt annat.
-
Det är inte ens två veckor kvar tills träningsmatcherna drar igång, Stabaeck - Blåvitt i Norge. Tror och hoppas på att vi redan då är igång med vårt nya inför/ efter match koncept, men det vet man inte. Kanske lägger vi ut hela matchen i efterhand med kommentatorer och allt, vi får se.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill se ett hemma hos Håkan Mild reportage

Lars Haglund sa...

Det hade jag gärna gjort om det inte var så att jag och Håkan ligger i fejd.

Men jag glömde också skriva att vi kommer att göra en uppföljning varje vecka på Johan Elmanders senaste skada

Praktikanten sa...

Lugnt, jag kan fjäska med Håkan :) Haha.

Ang. Elmanders skada så har Lühr lovat att sms-rapportera alla små steg som tas.

Anonym sa...

Hemma hos reportage hos spelarna hade inte varit helt fel

Anonym sa...

Fyfan va grymt.
Ni är bäst!

Ser verkligen fram emot detta.