söndag 11 januari 2009

Bollkontroll

Ni kanske kommer ihåg Denilson? Inte den yngre varianten, Pereira Neves som Arsenal har i sin trupp utan de Oliveira Araúja med bl.a. ett VM-guld (2002) i prisskåpet. Detta skulle vara Garrinchas efterträdare enligt många och hans vänsterfot nådde alla kriterier men det fanns andra brister, tyvärr. Men vi vill minnas guldkornen och serverar en variant hur man fipplar bort sin motståndare vid offensiv hörnflagga.



Denne 31-årige bolltrollare lär nu vara på väg till Premier League och Bolton Wanderers, vilket skulle ge klubben just den sexighet de saknar efter att Jay Jay Okocha försvunnit. Nu du Elmander, får du vara beredd, för här kommer det att komma bollar från vinklar du aldrig kunnat drömma om...

Länge leve fotbollen!

/Sportchefen

6 kommentarer:

Cliff sa...

Denilson måste ju vara en av fotbollshistoriens mest ineffektiva lirare. Tusen överstegsfinter innan varje inlägg, massor av dribblingar som inte leder nånstans. Det här klippet är ju ett lysande exempel på det.

Geigert sa...

Han har en tendens i att överdriva sin egna kapacitet, det ger jag dig helt rätt Cliff men en snubbe som Denilson måste ändå hyllas för sina intentioner. Dessutom är killen världsmästare...

tobbe. sa...

fyfan.. jag bryr mig inte om det blir 1 mål eller 4332 st...jag vill se fotbollskonst!

tack för en grym blogg.. slutat kolla på BB nu :D

Erling sa...

Hasse gjorde något liknande en gång, 2003 såklart. Kommer inte ihåg i vilken match det var, men jag minns att han la upp bollen på foten och drog den liksom runt sin motståndare på samma sätt som Denilson drar den över. Nån mer än jag som kommer ihåg detta? Det var magic hur som helst.

tobbe. sa...

Erling, nu när du säger det så. mins inte heller riktigt vilken match det var.. hmm..

Anonym sa...

Finns tyvärr inte allt för många matcher att titta igenom.