tisdag 17 februari 2009

Tre Klackar och en Grej

Dagens första klack utdelas till IFK Göteborg som nu börjat med webbsändning (mot avgift) av sina träningsmatcher. Elfsborg har med stor framgång gjort detta under ett flertal säsonger och detta är nästan en självklarhet 2009. Nu såg jag inte på webbsändningen i fredags och kan därför inte uttala mig om kvalitén på produkten, men initiativet är helt i rätt riktning.

Dagens andra klack följer samma spår som den första klacken och går till försäsongsmatcherna. Äntligen är det dags att få svar på alla frågor man gått och tänkt på under vintern. Var Robin Söder bara en fluga? Finns det fortfarande krut i Sylvain Legwinski? Skall Knatte, Fnatte och Tjatte från Island rädda kvar Gais i Allsvenskan? Har Häcken några mer spelare än Jonas Henriksson. Väntar ivrigt på svar.

Tredje klacken går till alla som längtar efter den nya arenan i Göteborg. Det är inte långt kvar nu och abstinensen inför de första matcherna är nu total. Minsta detalj diskuteras. Hur blir det med avbytarbåsen? Vad blir det för målställningar? Blir det digitala, rullande eller fasta reklamskyltar? Blir man blöt om det regnar? Det blir verkligen upp till bevis för Higab, Arenachefen och klubbarna när det är dags för match. Men visst fan blir det bra, eller?

Dagens grej läser vi om i Aftonbladet där man skriver om vad Roman Abramovitj lagt ut på sitt "älskade" Chelsea. Vad sägs om 8.7 miljarder kronor? Eller 4,2 miljoner om dagen. För vad kan man fråga sig? Och då går man ändå med förlust.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Är det någon som har sett webbsändningarna?
Mycket liv innan, lite efter, betyder det att det gick bra?

Unknown sa...

Jag såg Elfsborg-Öis via websändning och var positivt överraskad. Sånär som på att sändningen krånglade på min mac i andra halvleken (säkerligen inte deras fel) så gillade jag produktionen ordentligt. T o m kommentatorn dög, trots att han antagligen var amatör och höll på Elfsborg.
Avgiften är väl i dyraste laget, dock; 50 spänn. Det kostar det väl knappt att lösa entré till arenan på en träningsmatch?

Anonym sa...

Ifks websändning var kanon.
Bra kommentatorer också!

Anonym sa...

det var Olle Tyrbo va?. han är riktigt vass :)

Anonym sa...

Webbsändningen var kanon, Tomas Ericsson fd. Fan-TV kommenterade tillsammans med en go gubbe. Helt ok bild i fullskärm på min 21" monitor, inget "lagg" alls, sändningen flöt felfritt!

Anonym sa...

Man blir nästan lite sugen att titta på webbsändningen i morgon, men nej, det är Valhalla som gäller!

Forza Blåvitt

Anonym sa...

olle tyrbo brukar väl vara på sveriges radio och gbg-sporten?

lite handboll, basket och bandy mellan varven...

skön röst och där har väl ifk gjort ett klipp om det är han?

Anonym sa...

Tomas Ericson kommenterade i fredags, Olle Tyrbo kör imorgon mot norrbaggarna.

Anonym sa...

jag bryr mig inte om vem som kommenterade vad och när, bara reflekterade över denne nämnde olle tyrbo från Anonym 17 feb 18:02.

han är duktig, det var det jag ville säga. om tomas eriksson vet jag ingenting alls, tyvärr.

Joakim sa...

Rädda kvar GAIS i AS? Ni har en skitblogg och det vet ni om.