torsdag 12 februari 2009

Sanningen om avbytarbänkarna. del 2

När det gäller avbytarbänkarna, som för övrigt tagit större proportioner än problemen i Gaza den senaste tiden, har vi lyckats komma över de senaste ritningarna. Som ni kan se så kommer dessa att intergreras mot väggen och innehålla 17 platser/sida. Domarna får plats bredvid bortalagets bänk och trapporna på varsinn sida intill spelartunneln kommer att fungera som utrymningsmöjligheter. Rampen, som inte ens fanns med på den aktuella planskissen, har vi själva plitat dit...

Vi spekulerar lite i att den kommer att användas av press när de skall ner i mixed zon...

Fortsättning följer...

/Sportchefen

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lugnt. Dom är bara där på prov. De testar lite olika saker just nu.

De som finns där nu är bara där på prov för att säkerställa att saker och ting fungerar.
De har talat med dom som ska bygga båsen och är full av tillförsikt att de har en lösning som inte kommer skymma sikten från sidlinjen för någon som sitter på rad 1. De har däremot bett iticket plocka bort platserna på rad ett sektion M5 och K3 tills dom nya båsen är klara.

Bara för att vara på den säkra sidan.

Anonym sa...

Boys. Kom över ritningarna med "D" och "E"-sektionerna (elevationerna). Se pilarna ritningen. Det verkar som dom visar ett snitt.

Anonym sa...

Enl. en modell från sektion oktober2007 så är avbytarbåsen nedsänkta ca 1 meter.

Letar vidare...

Anonym sa...

Kuba..
Om du läser mitt första inlägg så har du svaret. Det kommer från higab.

Eller vill du veta exakt hur det kommer se ut?

Anonym sa...

Tror ni inte att sanningen om rampen är att de rullstolsbundna måste ha en alternativ utrymningsväg? Det tor jag i alla fall och det känns ändå schysst att de inte ska behöva fastna inne på läktaren i händelse av brand.

Anonym sa...

Rampen var från början tänkt att gå ner framför handikappsektionen, inte vid sidan av som den gör nu. Man gör det onödigt svårt för sig då man valt att bygga avbytarbåsen i 2 rader vilket kräver en viss nivåskillnad mellan dessa, vilket i sin tur påverkar höjden och sikten för dem på sektionerna bakom. En något duglig arkitekt hade konstruerat båset i EN rad, vilket det fanns gott om utrymme till att göra innan man fick för sig att placera rampen där man nu gjorde. Men det är ju ingen nyhet att Lars Iwdal/Higab inte riktigt vet vad de sysslar med. Anade oråd direkt då de gick ut och sade att de hade Bröndbys 80/90-tals arena som förebild, detta arkitektoniska mästerverk.