tisdag 3 februari 2009

Konspirationsteorier: Vad hände i Berlin?

Under förra året nåddes jag av ett sillyrykte som då verkade fullständigt befängt. Mannen som levererade det var väl inte direkt en "säker" källa, förvisso hade han lämnat viss korrekt information tidigare, men den här gången kändes det som om han var helt ute och cyklade.

Ryktet sade att Tobias Grahn mer eller mindre var klar för Gais. Vad fan skall han till Gais och göra tänkte jag. Vid detta tillfälle är Tobias utlånad av sin spanska klubb Tarragona till Hertha Berlin.

Veckorna innan den här informationen når mig var Bobbie Friberg Da Cruz och provtränade för Hertha Berlin och var enligt rykten väldigt nära ett kontrakt som inte blev av pga en läkarundersökning.

Bobbie kommer hem och efter ett par månader skriver han på för danska Randers. Tobias Grahn-ryktet dör ut, utan kommentarer. Grahn placeras i frysboxen i Berlin och skickas snart tillbaka till sin spanska klubb.

Men för ett par veckor sedan skrev Tobias Grahn på för Randers, trots att han enligt rykten uppvaktats av flera större klubbar.

Samtidigt har Bobbies bror Johan Friberg Da Cruz försvunnit spårlöst ner i seriesystemet och hans plats i Gais har tagits över av Stefan Pettersons son, som också heter Johan.

Om vi skall dra en sund slutsats av detta så har jag alldeles för mycket tid över och borde ägna mig åt bättre saker.

1 kommentar:

Anonym sa...

De osunda slutsatserna är ju mycket roligare - har vi månne en ny Marta-Johanna Frisk på gång...?