måndag 9 februari 2009

Lågtryck

Trogna läsare av bloggen har förmodligen känt av ett mindre lågtryck över bloggen under ett par veckor. Orsaken är den att ibland måste man bara... ähh skit samma, nu kör vi igen.
-
Snart börjar Allsvenskan och idag gjorde Örgryte klart med Alvaro Santos. En fantastisk värvning av en nykomling kan man tycka. Allbäck och Santos har ju kamperat ihop förut, med framgång och borde väl kunna få ihop det igen, eller? Men vem vet vad fotbollsspelaren Alvaro Santos står idag? Hans senaste säsonger har väl inte varit något att skriva hem om, och det har ingen gjort för jag hade faktiskt glömt bort honom innan silly ryktena tog fart för ett par veckor sedan.
-
Hursomhelst, från Kamratgården hördes ett tydligt "Men?" för nu är ju Wallerstedt affären helt off. Och tydligen blir det inget med Sundsvallsaffären heller, om nu inte IFK Sundsvall öppnar upp plånboken.
-
Sportchefen gick ju lös på den nya arenan häromdagen och efter det kände jag att jag själv var tvungen att kolla in vad han pratade om, så jag gick dit, som så många gånger förut.
-
I mars ifjol drog jag dit för att testa upplevelsen och det har ju faktiskt hänt en del.
-
Jag har aldrig sett mig som någon "logemänniska" men nog fan hade det varit skönt att glida in i logen och spisa lite mat och något att dricka. Det kändes inte så i Mars men nu känns det helt annorlunda. Jag håller sannerligen på att bli gammal.
-
Jaja, dream on. Som ni kan se på bilden under så har det hängts upp storbildsskärmar på kortsidorna. De ser inte så stora ut på bilden men när man står på arenan och ser dem så inser man att detta är högklass. Känns konstigt att Elfsborg bygger en helt ny arena men ändå tvingas köra dit en kran som hissar upp en skärm, märkligt.
-
Och när det gäller bloggen så är det mycket på gång. Sitter just nu och planerar lite inför den kommande säsongen och vissa saker kommer att bli helt fantastiska, medans somliga kanske inte är direkt genomtänkta, men det är väl det som är Klackar & Grejer.
-

Imorgon blir det ovan nämda Borås Arena och Elfsborg - ÖIS utan både Allbäck och Santos, kan bli en höjdare.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Blev änna lite orolig när det var helt tyst i ett par dagar. Men nu javlar känns det bra igen!!

Anonym sa...

Härligt att mycket är på gång, allsvenskan närmar sig med stormsteg. Något som du gärna skulle kunna kolla upp lite är avbytarbåsen på arenan. Ska det verkligen bli de som står där nu och skymmer de i så fall inte sikten? De känns inte direkt värdiga en ny modern arena.

Lars Haglund sa...

Båsen som står på arenan nu är från nya Ullevi, antar att dom bara testar något, men man undrar varför dom inte byggt fasta avbytarbås direkt.

Anonym sa...

Det var en lättnad att läsa att dom bara var lånade från Nya Ullevi.

Det borde inte vara för sent att gräva ner.

Anonym sa...

Laglund
Har du möjlighet att kolla upp hur det blir med båsen?
Ska de gräva ner?

Lars Haglund sa...

Okej, jag drar dit igen... återkommer senare