fredag 13 februari 2009

Endast på K&G (och i Hemmets Journal) Glenn talar ut

Klackar & Grejer kan idag publicera utdrag från en exklusiv intervju med Glenn Hysén gjord av tidningen Hemmets Journal. Tidningen har verkligen grävt på djupet och tagit sig långt in bakom Glenns murar.

Han ville egentligen släcka bränder men istället tände han dem ; i både flickors hjärtan och i fotbollsfans bröst. Bolltrollaren från götet berättar för HJ om kärlek på riktigt, Svennis hemlighet och att sakna sönderklippta kalsonger.

Han är fortfarande i fin form - "naaaa, min matchvikt tänjs ut hela tiden" - men den hårda löpträningen från förr skippar han med glädje. Ett par tag med hantlar och lite situps på morgonen, sedan får det räcka - "naaaa, springa är så trist!"

"Naaaa, som spelare har jag aldrig varit snabb eller teknisk - jag har träben! Att det har gått bra är ren tur och tillfälligheter. Naaa, av dagens fotbollsspelare påminner jag nog mest om Olof Mellberg eller Petter Hansson, de har också träben, na."

"Naaaa, jag minns när Svennis kom som tränare till IFK på 80-talet. Han var liten, hade stora glasögon och såg ut som något de hittat i skogen. Att han var en sådan jäkel på brudar visste jag inte då."

"Naaaa."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, alltid bra när Glenn uttalar sig :)

Anonym sa...

Naaaaaaaaaa