måndag 23 februari 2009

Hur svårt kan det vara?

Jag behöver pengar, det gör väl alla? Men nu har jag äntligen kommit på det mest ultimata sättet att dra in en stadig ström av cash.

I lördags gick jag in på mitt spelkonto och såg att jag hade 267 kronor innestående. Vad gör jag med detta tänkte jag. Jo, tanken slog mig att börja spela på "säkra" singlar. På en match ger ju inte detta stora inkomster, men om man ökar insatsen när potten på spelkontot växer kommer man snart in i en sk snöbollseffekt.

Det här är inget statistiskt system, men mina tankar går så här: När jag dubblat min pott, dubblar jag insatsen. Jag sätter 100 kr på varje match i början tills jag når upp till 600 kr, sen ökar jag till 200 på varje match tills jag når upp till 1200 och då satsar jag 300 per match, osv. Hur svårt kan detta vara? Hur lätt som helst! Jag sätter upp en regel för mig själv, jag får endast spela på en match per dag. Det är lätt att bli girig om man sätter den tidiga lördagsmatchen och sen satsar galet på kvällsmatcherna, därför måste denna regel följas slaviskt. Men det finns inga begränsningar på vad man kan spela på, fritt fram för fotboll, hockey, schack och dart, ALL IN!

Så, till action. Lördagens spel blev den solklara hemmamatchen för Real Madrid mot Real Betis och det hyfsade oddset 1.40 gånger pengarna. Lätt som en plätt och och 40 kronor i vinst och en totalsumma på 307 kr.

Söndagen visade sig vara fylld av givna matcher och jag hoppade på den kanske mest givna matchen: Liverpool - Manchester City. En solklar etta till oddset 1.45. Men vad fan händer? Hu kan ett lag som jagar guld missa tåget på detta sättet mot ett mediokert motstånd på hemmaplan? You never walk alone? Precis. Kryss i matchen och ingen vinst, totalsumman nere på 207 kr.

Ibland går man på minor och detta kommer förmodligen att ske ett fåtal gånger på resans gång. Men idag är en ny dag och jag hoppar på kvällens mest givna spel, det blir Handboll och Sävehof - H43 till det något svaga oddset 1.20. Kan tyckas lite väl lågt men jag måste reparera skadorna efter gårdagens miss.

Mot miljonerna!

10 kommentarer:

Geigert sa...

GRRR... Vad sa jag till dig om Liverpool?

Bara tanken om att de kan finnas en liten möjlighet till att vinna titeln ger ju gelé av hela laget och även halva staden...

Även om jag gillar ditt långsiktigt påbörjande tänk om en ny förmögenhet så kvarstår faktum att snålheten bedrog visheten denna gången...

Allt över 1.25 skall du passa dig för...

I övrigt: Naaaaaaa

Anonym sa...

HaHa det kunde väl vem som helst räkna ut att Liverpool skulle göra bort sig

Lars Haglund sa...

Jo du sa det, och det var därför jag spelade på Liverpool. Jag såg inte matcen men jag kan tänka mig att det var domaren som avgjorde. Så egentligen var det helt rätt spelat!

Anonym sa...

1.20 odds känns ju för jävla snålt men du blir säkert miljonär runt år 2099

Praktikanten sa...

Det som avgjorde var domaren (säger bara handsen i straffområdet) och Rafas feglir, samt viss impotens i avsluten.

Lars Haglund sa...

Bedrövligt, men ikväll sopar Sävehov banan med H43 och dom har ju också precis fått tillbaka, öh, äh. öh. ja, vad fan vet man om handboll egentligen, men hur skall detta gå snett? Det finns ju inte på kartan

Anonym sa...

Jag försökte en gång det klassiska, att spela på totalt meningslösa nät-roulette, bara satsa på rött, dubbla insatsen vid varje förlust och börja om vid varje vinst. Långsamt, men stensäkert. Men säg så här, till och med på nätet kan det blir svart dussintalet gånger i följd..

Anonym sa...

C:
Om du skall maximera din vinst, kontra risken du tar, i roulette så bör du räkna ut hur mycket du kommer att spela under hela ditt liv för att sedan satsa det på rött eller svart!

Anonym sa...

Sävehof - H43 23-23.

Vad tippar du imorgon?
Känns som man ska ta rygg på dig fast tvärtom!!

Lars Haglund sa...

Men vad fan! Hur är det ens möjligt att spela oavgjort i handboll? Nya regler från och med nu: inget spel på handboll.

Men, imorgon är jag tillbaka och då jävlar kan det inte gå snett :)