onsdag 18 februari 2009

Sort Guld?

Ni får säga vad ni vill.. men Liverpools nya reservställ är solklart klackar och grejer. Efter att ha dragits med ett onyx-dyngmönster liknande det Blåvitt också haft, och någon grön-turkos variant, är det snart andra bullar för Liverpool-supportrarna. Den klassiska röda tröjan bli så klart kvar, men som reservställ är det svart och guld som gäller nästa säsong. Makalöst snyggt. Tredjetröjan blir enligt Bladet i vitt och tröjförsäljningen lär öka markant i Liverpool-området inom kort.

Sort Guld någon?

IFK Göteborg tog ju fram en läcker svart tröja någon gång på 90-talet, men den spelade man bara en enda match med. Enligt tillverkaren Sportjohans legendariske säljmagnat Claes-Inge Attemalm, hade Gunnar Larsson slagit näven i bordet och sagt att "vi ska fan inte spela i någon jävla begravningsdräkt". Istället blev det den röda varianten (av samma modell, med "Sampdoria-randen") som fick bli reservtröja under de framgångsrika åren med mängder av SM-tecken och CL-spel. Själv hade jag föredragit svart, det är oerhört mycket snyggare. En gång höll jag i den svarta, jag borde ha snott den .. den hade varit fin att ha nu.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, Liverpools gröna var väl inte helt fel? Inte för att jag gillar Liverpool - men vanlig Carlsberg är godare en "sort guld"

Praktikanten sa...

Det är det helt klart, men tröjmässigt är den svarta överlägsen.

Erling sa...

Jag äger ett ex av den svarta, nr 13. Nån som är intresserad? :)

Anonym sa...

På tok för lik aiks äckliga ställ.
Usch!

http://www.dn.se/polopoly_fs/1.566169!image/4209630353.jpg

Geigert sa...

Snyggt, stilrent m.m. men hangups på bortaställ känns överdrivet. Pool är ju så röda man kan bli?

Men jag gillar stället som fan!

Anonym sa...

Jävligt snygg, synd man håller på Gunners ;)
En Almenlig är alltid bättre än en Sort Guld alla dagar i veckan, den är bättre än det mesta helt enkelt.

Praktikanten sa...

Sportchefen: ja det röda är det viktiga - det är Pool, men man ska inte förakta ett grymt reservställ. Hemmaställen är de viktigaste - men med reservställen har man chansen att göra snygga och lite udda tröjor, något som många lag misslyckas med alltför ofta.

Erling - nr 13 borde vara Nisses? Vad ska du ha för den? :)

Geigert sa...

Sa jag att jag föredrar Heineken? ;)

Anonym sa...

Visst fan e det nya pool-bortastället skitsnyggt! Men jag förstår att Gunnar slog näven i bordet (ville väl inte förknippas med solnaiterna). Som gammalt Holland-fan blev jag dock överlycklig när IFK under något år på 90-talet hade orange bortaställ. Men i efterhand, med ca 10 års perspektiv (kanske mer), tycker jag det ser sketfult ut. Gillar Blåvitts helvita ställ (men så håller jag ju också i viss mån på RealM).

För övrigt tycker jag att en Grön Tuborg utklassar alla andra danska öl.

Erling sa...

Helt korrekt att det är Nisses. Och därmed näst intill ovärderlig. Men du får väl komma med ett bud. :)

Anonym sa...

Den är jäkligt snygg, men röda tröjor är oslagbara (dock inte ManU´s tröjor) Tyvärr så blir jag automatiskt påmind om AIKs tröjor, men klubbemblemet räddar hela situationen

Praktikanten sa...

AIK, vafan skärp er. Jag får inga sådana associationer.

Lars Haglund sa...

Jag tycker att den är en snarlik kopia av Kopparberg/Göteborg FCs matchtröja, lite insydd också

Geigert sa...

Insydd? Pratar vi Café Operas slimmade matchställ när de låg i Superettan?

Då mådde inte Kai Eskeleinen bra med travmagen ;)

Anonym sa...

AIK har väll tom haft ett ställ som är ännu mer likt, när dom hade guldränder.
ölmärken som reklamsponsor gör juh inte saken bättre...

Praktikanten sa...

Blanda aldrig ihop Liverpool med AIK...

Anonym sa...

Snarlika reservställ har ju både Spurs och Portsmouth kört med hela säsongen. Men visst fan är det snyggt.