lördag 13 december 2008

Gheorghe Hagi - Mittfältare med Klackar & Grejer

Egentligen blir det bara svårare och svårare att plocka ut den mest optimala elvan som är Klackar & Grejer. Saken är ju ändå den att den här elvan är högst personlig och det är väl kanske inte så många som hade plockat ut Ruben Svensson i en sådan här elva. Men jag lägger även in aspekten att denna elva skall fungera som ett lag och då är Ruben given.

Men nästa spelare i elvan behövde jag aldrig fundera så mycket över. Gheorghe Hagi har varit en stor favorit sedan VM 94. Den här grabben har haft en fantastisk karriär, både i landslaget och i de klubbar han spelat för. Och till klubbadresser kan vi räkna in bla: Barcelona, Real Madrid, Galatasaray, Brescia och Steaua Bukarest. Men jag minns han bäst från VM 94 när han skojade till det så här med den Colombianska målvakten...

ELVAN
Målvakt: Jorge Campos
Försvarare: Ruben Svensson, Alan Hansen, Glenn Hysén, Roberto Carlos
Mittfält: Zinedine Zidane,Socrates, Gheorghe Hagi
Anfall: -,-,-

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väl det målet där Bosse Hansson missade att kommentera eftersom han tittade ned i sina papper eller något? Har för mig att han bara sa "...men... det är ju mål?!?" i den svenska sändningen

Anonym sa...

Hagi accepteras, Ruben Svensson kritiseras. han käns lite som en lättviktare i den här elvan. det är på hans kant laget kommer att falla

Anonym sa...

Men Gazza då? Var placerar du Gazzaa?!

Jag hoppas att du i alla fall har Caniggia med...

Tommy sa...

Hagi!