lördag 27 december 2008

Dagens man - Phil Brown

Idag hyllar jag Phil Brown tränare för Premier League laget Hull. Efter att laget blivit fullständigt förnedrat av Manchester City, under den första halvleken i gårdagens match, tvingade tränare Brown laget att vara kvar på planen under halvtidsvilan.

Och inför ögonen, och öronen, på 45000 åskådare gav han sina spelare en utskällning värd namnet. Varför? Jo, Brown ville på något sätt be de 4000 tillresta Hull fansen om ursäkt, och det kan man inte göra instängda i ett omklädningsrum.

Phil Brown är Klackar & Grejer.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bara att hålla med. STORT av Phil Brown.

Anonym sa...

K&G går från klarhet till klarhet! Finns alltid något läsvärt att hitta här! Tack!

feldgrau sa...

Anonym 15:14/ Va? Jag håller med om att K&G är trevlig läsning i allmänhet, men hur hänger din hyllning ihop med en artikel som i princip är klippt rakt av från Aftonbladet?

Anonym sa...

feldgrau:
Och artikeln var väll länkad från denna sidan? Inget som hymlas med, inga konstigheter! Hade nog inte hittat artikeln på aftonbladet om jag inte fått länken här.

feldgrau sa...

Anonym 20:39/ Ja, den var länkad, men jag förstår inte riktigt hyllningskören över en "kopia". Hyllas det som hyllas bör, typ Alex-filmen.

Anonym sa...

feldgrau:
Alex-filmen var riktigt bra. Men sållandet mellan nyheter är också mycket bra. Här hittar jag inget skräp eller försök till självhävdelse som man kan göra på andra supporterbloggar. Jag tror dessutom att K&G insett att det inte är helt ok att allt för oftast klanka ner på allt som andra sagt eller skrivit. Som t.ex. när baraben ska försöka förlöjliga svenskafans, vet inte om du gjort det personligen men jag vet att det händer titt som tätt.

Geigert sa...

Nåja feldgrau...

Läs bloggen utifrån hur Laglund tycker att Brown är K&G, inte hur du "tror" att han "klipper rakt av".

Browns agerande måste hyllas, även utanför kvällstidningarna :)

Gott Nytt