tisdag 2 december 2008

Silly Season: Lagkaptenen lämnar Göteborg

Maria Karlsson Göteborg FCs lagkapten lämnar Göteborg för Linköping. Värvningen slog ned som en bomb på Valhalla där Göteborg FC håller till. Rykten säger att Maria krävde högre lön för att stanna kvar i GFC, och när Linköping erbjöd lön var saken klar. Maria har varit laget troget i sju hela år.

Att en lagkapten lämnar ställer naturligtvis till det för tränare Torbjörn Nilsson som nu måste lägga all sin energi på att hitta en ersättare. Fortsättning följer...

(Jaja, det händer ju inte så mycket annat på silly fronten i Göteborg och jag börjar bli smått desperat, ge mig ett allsvenskt nyförvärv nu, vem som helst, Martin Crossa kom tillbaka allt är förlåtet, är det ingen som har sett Kjell Pettersson smyga omkring någonstans?)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker det är trevligt ni tar upp lite om damfotboll också. Den är rätt trevlig att titta på. GFC har också endel IFK anknytning.
Hur var det för några år sedan innan dom bytte namn fick inte IFK en förfrågan men dom tackade nej.
Varför?
Har dom ångrat sig och skickar in Nilsson, Wernersson att sondera terrängen?

Lars Haglund sa...

Min personliga reflektion, och den är högst personlig, är att GFC skulle nog jubla om de fick gå upp i IFK Göteborg. Frågan är om detta skulle gynna föreningarna? IFK Göteborg drog ju igång flicklag för något år sedan och är på rätt väg där och ett Allsvenskt damlag skulle naturligtvis locka till sig fler unga tjejer till föreningen. Men vad vet jag?

Lars Haglund sa...

Men det är ju ett bra uppslag för en bloggpost, som kanske kommer senare

Anonym sa...

För något år sedan? Näe du, det är inte ens ett år sedan dom drog igång flicklagssatsningen vill jag säga.
Tror IFK kan tjäna på det, GFC också för den delen.
Om dom ska ha ett eget lag i allsvenskan så kommer det att dröja måååååånga år innan det sker, om dom ska ta det upp själva.
Har för mig jag läste något om att IFK tackade nej till ett helt flicklag som ville börja spela för dom med anledningen av att dom inte ville konkurera ut klubbar som haft en verksamhet under längre tid. Låter vettigt tycker jag men samtidigt visar det också att det finns många tjejer som vill spela för och i de vackraste av färger.