torsdag 11 december 2008

Tre Klackar och en Grej

Dagens första klack går till Djurgårdens IF som, enligt tidningarna och andra källor, bara är en namnteckning ifrån att värva Andrée Jeglertz från Umeå. Andre är ju den överlägset mest meriterade tränaren vi har i Sverige med 39 Allsvenska guld, 52 Svenska Cupen Guld och hur många segrar som helst i den penningstinna turneringen av dem alla, Champions League. Han har också tränat världens bästa fotbollsspelare, Marta. Detta är meriter från damfotbollen, och det är inget fel i det, utan tvärtom bra jobbat. Men snacka om att det blir dags att bevisa något nu, inför spelare, media, supportrar, damfotbollen, herrfotbollen och Marta. Om detta går i lås, som allt nu pekar på, är detta den mest spektakulära silly-värvningen på väldigt länge. (Andrées meriter är inte bekräftade men jag jag tror att de ligger ungefär på den nivån)

En andra klack till den Europeiska fotbollen, Sverige och Norge undantaget. Har det inte varit jävligt mycket bra fotbollsmatcher det senaste? Det är Klackar & Grejer hela tiden känns det som. Reals upphämtning och fall i senaste liga matchen, snacka om fotbollsporr. Inte en lugn stund på hela matchen. Och Drogbas mål senast mot Cluj. Det är banne mig en riktig K&G vinter vi upplever.

Dagens tredje klack till läsarna av bloggen Klackar & Grejer. Vill här och nu tacka för alla kommentarer till filmen "Slutet" om Niclas Alexandersson. Har precis satt igång ett förarbete till ett nytt film projekt, och det kommer att bli grymt. Kan också säga att Sportchefen skickade ett sms till Niclas där han skrev: Gå in på www.klackarochgrejer.se och kolla. "Det skall jag göra" kom det tillbaka. Vet inte vad som har hänt efter det, har inte hört något, och vad betyder det?

En grej jag reflekterade över var EM krönikanTV4. Var den inte lite halv kass? Det är svårt att misslyckas helt när fotbolls EM innehöll en hel del, för att använda ett favorit uttryck, Klackar & Grejer. Men jag hade sett fram emot lite mer känslor, lite mer... ja vad fan, Klackar & Grejer helt enkelt. Åtminstonde kunde de väl ställt en växt eller något liknande i korridoren där de intervjuade sig själva. Nej det var bättre när Staffan Lindeborg ägde rättigheterna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det enda negativa med Jeglerts måste väl vara att Åby Junior inte får plats i DIF. Med tanke på bilden till höger så måste ni tycka att åby är klackar o greje?

Anonym sa...

Staffan Lindeborg är mycket bättre en Ekwall och Luuuuuuuuuuuuund tillsammans

Carina sa...

Laglund där har du helt rätt om EM krönikan,ag hade verkligen väntat mig lite mer känsla av den, det var ju fan Spanien som tog hem hela grejen utan att förlora en match. Detta landslag som i åratal inte vunnit något.Jag var där i Spanien då. tyvärr icke i huvudstaden men i alla fall. Finalmatchen mot Tyskland var jag så nervös att jag redan kl 17 började dricka starka drinkar och gick på gatan tillsammans med andra och sjöng Podemos, som betyder vi kan, när första målet kom grät jag hysteriskt, jag den enda svenskan på hela stället, spanjorerna trösta såklart, skakade lite på huvudet hon är svensk. När slutsignalen gick grät vi ihop och sen blev det fest på gator och torg. Dagen efter tilllbringade jag i soffan kolla när kom 2,5 miljonor stod på torget och vänta. Villa som kallas Maravilla efter sin drömmål, El Niño,Casilla, men den roligaste av dom alla var Pepe Reina han underhöll hela spanien på scen, den mannen är fan underbar. Detta skulle ni sett, det var känslor, em krönikan hade inget av det.