torsdag 11 december 2008

Svensson och multimediamaskinen

Det finns många "sidan om" relationer när det gäller idrottsmän och speciellt vårat kära fotbollslandslag. Marcus Allbäck och Anders Svensson t.ex. är inte bara f.d. landslagspolare utan även vänner privat och det är en gemenskap som kom till på just ett läger för de blågula för många år sedan. När de inte träffades och delade rum med filmer på schemat så var/är ett par telefonsamtal i månaden obligatoriskt för att uppdatera varandra om livet bredvid arenan osv.

Denna gången hade Svensson signerat ett kontrakt med Southampton där han bl.a. förevigades i ett reportage av SvT i sin nya ungkarlslya i hamnen. Lägenheten var spartanskt inredd för betraktaren med storbilds-TV och "Friends"-fåtölj där Tacosen kunde inmundigas till ett par 5-6 filmer varje kväll i ensamheten. Sanningen var att så kom den att se ut under hela hans tid i England.

Problemet var ju då det här med att hålla kontakten och Allbäck, som är hightech personifierad, hade tjatat på Svensson om att skaffa sig en dator så att de kunde maila och skicka roliga bilder som kompisar brukar göra...

Svensson var ändå sparsam i tanken men till slut, efter ett år i Southampton så kom det ett telefonsamtal ner till Heerenveen i Holland.

AS: Tja, det är jag (lite smådrygt)
MA: Tjenare
AS: Nu är det klart (ännu drygare)
MA: eh..va?
AS: Nu är det klart, vi kan hålla tätare kontakt i fortsättningen...
MA: eh.. Jaha...nice
AS: Kanon detta :)
MA: Okej, vad har du för email så skickar jag ett till dig.
AS: ???
MA: Din email...? Om jag skickar till dig så ser du ju min??
AS: Email? vad pratar du om?
MA: Email, dator, kontakt, enkelt...?
AS: Du kan få mitt nummer...
MA: Vaddå nummer?
AS: Mitt FAX-nummer, jag har köpt en fax!
MA: ... *suck* ...
AS: Hallå?
MA: Men herregud...

Året var 2002 och Anders Svensson hade köpt en FAX.
Nu vet vi att han INTE är teknisk (vid sidan av planen)
Ser ni honom ngn gång så be han om hans FAX-nummer, det är riktigt kul...

Det är klackar och grejer...

/Sportchefen

15 kommentarer:

Praktikanten sa...

Haha briljant... :) Klackar!

Geigert sa...

... och sant, ordagrant :)

Anonym sa...

izedhahaha!

Anonym sa...

Undrar om Anine Bing gjorde slut med Anders över faxen?

Anonym sa...

Är detta verkligen sant?????

Geigert sa...

Japp, tanken har slagit K&G-redaktionen att vi skall göra en intervju med Anders... via fax :)

Anonym sa...

Det mest otroliga med Taco är väl just det faktum att han va ihop med Anine Bing, hur i helvete gick det til?

Anonym sa...

Er frustration över avsaknaden av en mittfältsgigant i Anders kaliber är fortfarande uppenbar.

Att skriva "har-du-hört-historier" känns väldigt förlegat och idéfattigt. Man inser ganska snabbt att släng dig i brunnen är den dryga skribentens absoluta favoritprogram. Sorgligt! Men det är väl på den nivån humorn hos många i er stad ligger.

Geigert sa...

Er?

Men Matte, jag är inte ens blåvit, skärp dig nu över din bitterhet och inse att stoff av denna kalibern med den 100%-iga sanningshalten som ligger i den, är ganska skön läsning i vintermörkret...

En mittfältsgigant sa du?

Menar du att Svensson är en gigant?

*raap*

Fan vad Tacos är gott :)

Det kommer mera snart jag lovar...

Praktikanten sa...

Det är inget fel på Släng dig i brunnen! Det är fan klackar o grejer om nåt.

Anonym sa...

Matte: Om du inte anser att det är humor att köpa en fax år 2002 så undrar jag vad du tycker är humor, för enligt mig är detta helt sanslöst roligt.

Anonym sa...

seriöst, inge tror att detta är sant ändå, var är din källa egentligen?

Praktikanten sa...

Jag kan nog garantera att Sportchefens källa är vad man skulle kalla säker...

Geigert sa...

Källan är Marcus Allbäck och Anders Svensson, duger det?

Anonym sa...

Men vadådå, det är väl skitbra med en fax eller!? Man kan hålla kontakten och så, skitbra! Jag har en som jag brukar använda när jag beställer mina grejer från ellos-katalogen, eller som vi kallar den här i stan; bibeln.