lördag 13 december 2008

Zoran Lukic jacka brinner!

Så var han tillbaka i finrummet då, the one and only Zoran Lukic. Den gamle cigg-kungen flyttar åter till hufvudstaden och tillsammans med Andree Jeglertz (ja, den Andree Jeglertz!) och Göran Aral ska de skapa en ny manual för hur världsfotboll ska spelas.

Zoran är dock alltid en attraktion i sig, och Allsvenskan kanske är att gratulera. Jag minns en presskonferens under hans tid i Örgryte, då domarteamet inte blev bjudna på öl efteråt av den gode Zoran. Har för mig att det var Martin Hansson som dömde den gången. Kanske hade Zoran tagit sig en jävel dock, för det lät ungefär så här.

- Jag tycker domarna är väldigt fina i Allsvenskan, men de har ofta problem att hänga med i matcherna.
Hur menar du?
- Jag menar att de inte alltid klarar av nivån, de håller inte alltid måttet.
Men vad menar du med fina?
- Jag tycker de har väldigt fina kroppar men tyvärr kan de inte alltid döma fotboll.
Du tycker domarna har fina kroppar?
- Smala och smärta.

Välkommen tillbaka, Zoran. Klackar och grejer.

Ps. Rätt svar i rubriktolkning vinner ett årskort på Stadion.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dom är ju fan inte kloka i Djurgården

Geigert sa...

Zoran Lukic, tränare i DIF 1993-2004. Känns ändå ganska naturligt att han tar sig an den klubben nu när det brinner. Men Jegleertz?

Hmmm...

Bruce Banner sa...

Zoran Lukic käkar piller

Anonym sa...

Jegleertz ska bli intressant. Helt klart är han en duktig tränare och jag tycker det ska bli spännande att följa med tanke på och få se och veta vad steget mellan dam och herrfotboll är tränarmässigt.