måndag 13 oktober 2008

Kim lämnar blåvitt efter säsongen... enligt mig

Inget är klart och inga seriösa rykten florerar, jag har inte ens hört något själv. Det närmaste ett rykte jag har i frågan är att Kims agent, som också heter Kim, befann sig i Kalmar under cupfinalen och talade lågmält med Kim efter finalen, det gjorde jag med så jag skall inte dra för stora växlar av detta.
-
Men jag hävdar bestämt att Kim Christensen lämnar IFK Göteborg efter den här säsongen. Allt enligt min egen teori om ett blåvitt målvaktsmellanår. I ett inlägg här på bloggen konstaterade jag den 4 mars att blåvitt egentligen bara spelat med fyra målvakter sedan 1974, men under såkallade målvaktsmellanår har även andra målvakter fått chansen.
-
Mest lyckad är väl Erik Thorstvedt som 1988 vaktade stolparna under en säsong, även om jag själv inte tyckte om honom, minns inte varför. Kim Christensens säsong i år påminner i mångt och mycket om Erik Thorstvedt säsong 1988 och som vi alla vet drog Erik till Tottenham och spelade där i åtta år.
-
Nu tror jag i och för sig inte att Kim hamnar i Premier League, men varför inte i Holland?
-
Men om traditionerna lever vidare så försvinner Kim och ersätts med en målvakt som kommer att vakta målet i 7 - 10 år framöver. Frågan är vem? Stenman? Dahlin?
-
Det här låter kanske fullständigt befängt, Kim har ju kontrakt för fan och trivs enligt han själv, och folk runt omkring honom, som fisken i vattnet. Och personligen så vill jag inte bli av med honom, han är en fantastisk målvakt i sina bästa stunder.

-
Men kom ihåg var ni läste det först.
-
Bonus: Kamratgården vid lunch idag, konversation med Wernbloom:
- Vems är porschen, sa jag.
- Den blå? frågade Wernbloom.
Tänkvärt.
-
Ber också om ursäkt för kvällstidningsrubriken, kunde inte låta bli.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sluta skrämmas nu Laglund! Kim är vår nya Ravelli. Han är vår nye stormålvakt, så är det bara!

Anonym sa...

- Vems är porschen, sa jag.
- Den blå? frågade Wernbloom.


What? Skulle det betyda att det fanns flera Porschar? Och vem fan skulle skaffa en blå Porsche? Om Visst "frågade" du också?

Fattar nada.

Lars Haglund sa...

Som sagt, tänkvärt...

Geigert sa...

Vems är då den röda och den svarta?

Som sagt... tänkvärt...

för KIA Motors ;)

/Sportchefen