måndag 27 oktober 2008

Stäng Norrlandsfönstret!

Alltså misstolka mig rätt nu för jag har inget emot föreningsliv och "tuttinuttan" i mindre städer som dansar kring en totempåle i hopp och förtvivlan. Sen har man inte samma förutsättningar heller då vintern är en mer fungerande årstid på dessa breddgrader. Men vad i helskotta har Gefle och GIF Sundsvall i Allsvenskan att göra egentligen?


Varje år så kommer debatten upp att lagen måste ha en bra geografisk position och att "Norrland" minsann måste få vara med. Att det är för många lag från "tätorterna" och att det måste spridas bättre uti småstäderna och helst gärna norrut...

Varför? Vem bryr sig i storstäderna? Det är bara ett jävla resande och kallt som fasen när man kommer upp till midnattssolen? Och vem tycker att Gefle vs GIF Sundsvall låter lockande? Inte jag i alla fall... Trodde aldrig att jag skulle få säga detta men jag föredrar fanimej Ljungskile eller t.o.m. Ängelholm framför dessa "iskalla" lag.

Fler Norrlag i Allsvenskan gör ju att de förbannade konstgräsmattorna eskalerar mer och mer, vilket innebär en orättvis grund att stå på. Om dom skall vara med och leka så skaffa riktigt gräs att lira på. Jasså det går inte? Men vad fasen har ni där och göra då? Det gäller Elfsborg med! Skaffa naturgräs! Hur svårt kan det vara!!!???

Det finn 0 karisma, 0 sexighet, 0 skönhetsfaktor och framför allt 0 när det gäller "rolig fotboll" gällande dessa lag. Så ut med dom bara...

Drömscenariot Allsvenskan 2009 och sluspurten är att Ljungskile (naturgräskillar) trillar förbi Gefle i tabellen och att sen Brommapojkarna (naturgräskillar) skickar Gefle ner i Superettan, för gott. Det borde vara ett krav på äkta fint naturgräs i Allsvenskan och inget "lullande" med lagen som har fel förutsättningar.

Om det blir så här så är det ju Gnaget och Bp som blir Norrlandsfönstret 2009. Tycker ni fortfarande att min idé håller då? ;)

Stäng Norrporten!!!

/Sportchefen

4 kommentarer:

Anonym sa...

(Ok, med tanke på allt resande...)

GÖR EN INSATS FÖR MILJÖN - STÄNG NORRLANDSFÖNSTRET

Anonym sa...

Precis! Dessutom är plastgräset dåligt i natursynpunkt då naturgräset andas koldioxid!!

Samtidigt ser jag helst att LSK åker ur.. Värre mardrömsmotståndare får man ju leta efter!

Anonym sa...

Jag skulle hålla med dig fullhjärtat om det inte vore för att jag själv bor i Norrland och GIF Sundsvalls allsvenska sejour är min enda chans att få se Sveriges bästa fotboll (läs: IFK Göteborg) utan att behöva betala allt för mycket pengar. Nu är höjdpunkten på fotbollsåret när blåvitt har bortamatch mot Giffarna och jag äntligen får se mitt favoritlag live. Men visst förstår jag er i väst som har så tur att ni har Ullevi på spårvagnsavstånd - fan vad jobbigt ni måste ha det som har så jättelångt till EN match per år...

Unknown sa...

FREE Football Streaming(CLICK HERE)


FREE Football Streaming(CLICK HERE)


FREE Football Streaming(CLICK HERE)


FREE Football Streaming(CLICK HERE)









FREE Football Streaming(CLICK HERE)


FREE Football Streaming(CLICK HERE)











FREE Football Streaming(CLICK HERE)


FREE Football Streaming(CLICK HERE)