onsdag 29 oktober 2008

Laglund goes Europe

Snart är allsvenskan slut och för att inte drabbas av fotbollstorka har jag bestämt mig för att börja följa ett europeiskt topplag. Det pratas så mycket runt mig om Manchester United, Arsenal, Barcelona, Real Madrid, Inter bla bla bla. Jag är väl den enda som tröttnat på det snacket. Men nu har jag bestämt mig.
-
Nu blir det hardcore “PFC Levski Sofia” Laget har smugit sig på mig och den senaste tiden har känslorna bara blivit större och starkare. Jag säger bara 25 ligatitlar, 27 cupguld och ett ständigt orosmoment i de europeiska cuperna.
-

Hädanefter skall jag prata styrkor och svagheter i försvararen Veselin Minev spel. Spekulera i om det är Veselin eller hans tvillingbror Yordan som spelar i konkurrenten PFC Botev Plovdiv som är bäst.
-
Efter en förlust skall jag drömma mig tillbaka till tiden då Pavel Panov fortfarande spelade och öste in mål. Vid seger skall jag hylla coach Emil Velev och hylla hans laguttagningar på spårvagnen till jobbet.
-
Och nu när det bara är dagar kvar till ”The Eternal Derby” matchen mellan Levski och CSKA kan jag erkänna att jag går som på nålar. De regerande mästarna CSKA leder serien och vi är sex poäng efter. En vinst i derbyt skulle verkligen sätta flås i ryggen på dem. Guldet skall hem i år. Men har inte Petkov i målet sett lite darrig ut i år?
-
25 ligatitlar och 27 cupguld!

Det är klackar & grejer det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen! Det här inlägget kom inte en dag för tidigt.

På lördag ska vi visa de röda tjuvarna att betongen i Gerena är hårdast. Vi ska ge igen för alla år av mygel och korruption på ett sätt som får vår fader Vassil Levski att fälla en tår av stolthet i himmelen.

/Samo Levski

Anonym sa...

håller med föregående talare. Fint att du uppmärksammar den bulgariska fotbollens största lag!
Man kan prata hur mkt man vill om sthlms eller gbg derbyn men ett derby på Stadion Vasilj Levski är enormt.