onsdag 1 april 2009

Skandal updagad på Gamla Ullevi.

Vi hårdbevakar ju arenan och det som händer och ibland så löser vi ju en del världsliga problem. Som t.ex målburarna som först skulle vara samma modell (Euro 2002) som på Borås Arena men efter övertalning från inblandade förvandlades till "strutmodellen" (Euro).

Ibland kommer det bra nyheter och ibland märkliga och undrar om inte senast uppdagade generalmisstaget ändå tar priset?

Higab har nämligen skrivit ett exklusivt avtal med Rantzows Sport, ni vet dom som levererar innehållet, och i det avtalet har en detalj dykt upp som ställer till det ordentligt. Inte bara ordentligt utan det kommer nog att ta hus i helsefyr hos tre större bolag och jurister laddar med full kraft just nu efter chockbeskedet.

Gamla Ullevi har nämligen i avtalet fått med att Rantzows även levererar den officiella matchbollen för 2009 til samtliga matcher. Det innebär att om ni tittar i katalogen under fotbollar så ser ni modellen "Matchboll 312821-4 strl 5 FIFA".

Där har ni Gais nya dilemma med Puma, Örgrytes med Uhlsport och IFK:s med Adidas inför vad som komma skall och detta i elfte timmen. Arenan har satt sig i en mycket obekväm sits och det vankas advokater från alla håll och kanter. Även damlandslaget tvingas spela med bollen och det ger ju även en del bekymmer med Umbro.

Hur gör man nu? För tydligen är detta från början en normal paragraf i Rantzows avtal med mindre arenor. Här har man helt enkelt glömt att ta bort den detaljen och nu har leverantören insett att misstaget kan generera dom extra reklam på Higabs bekostnad. Higab har insett misstaget nu och försökt i det tysta att medla situationen utan resultat.
-
Dessutom skall näten bakom bägge målen vara ljusgrå med Rantzows blåa logo i över hela vägen, smaka på den...?

Klackar och Grejer återkommer med ny info senare, det ryktas om någon form av match ikväll nämligen på arenan efter 18-tiden...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt svårt att tro att Higab och dess leverantör bestämmer vilka bollar som skall användas.

Och dessutom skall ju Gais flytta till Borås... ;)

Cliff sa...

Det verkar som om arenabolaget verkligen behöver en professionell inköpare. Först Åbro och nu detta. Jag kan tänka mig att ta över, men jag är inte billig.

Anonym sa...

Bra försök...NOT! Men men det är alltid någon som inte vet vilket datum det är idag..

Anonym sa...

April april, Sportchefen! :)

Psycho In Spe sa...

Ljusgrå nät med Rantzows blåa logo + ikeabollar... Jo jag tackar!

Sportchefen ÄR k&g!

Klart att det måste lösas, iaf avseende matchbollarna, då självklart inte de multinationella kan vara särskilt roade av denna fadäs.

Psycho In Spe sa...

Åhhh....jävla sportchefen...grrr. Fan va dum jag e!

Nu lurade du mig! ;-)

Nåja, det var ändå k&g, haha.

Anonym sa...

Det heter "Euro 2004"! för tusende gången!

Euro spelades 2004 och inte 2002!

Hallberg sa...

April April :D

Bra skämt för övrigt, tror nog att många gick på det :)

Anonym sa...

det enda som lurade mig iaf på hela dagen. :(

Geigert sa...

April April då :)

Jag är ganska nöjd med detta faktiskt :)

Och målet jag åsyftar i katalogen heter EURO 2002, är vi klara med det nu?

Tack igen !!!

p.s. Idag spelade man 2 x 25 min på Gamla Ullevi) hehehehehehehe... d.s.