torsdag 9 april 2009

Ett stycke Idrottshistoria.

Imorgon kl. 15.00 skrivs det idrottshistoria på Grimsta IP norr om Stockholm. Superettan har smygpremiär och hemmalaget Brommapojkarna tar emot BK Häcken från Hisingen norr om Göteborg. Två lag från storstäderna drabbar samman och det vankas publikfest, målorgier och en mediabevakning sällan skådad. Dessutom poliser från alla möjliga håll och kanter. T.o.m Grejsvenskans trognaste följeslagare håller andan.....
-
Eller inte? Nääee
-
Sa jag Superettan? Förlåt, av ful ovana blev det så. Orkar inte editera heller utan ni får helt enkelt stå ut med hur usla vi är på research. Ni vet var dom spelar, ok?

Skit samma, för det är för första gången någonsin som man offentligt i dessa sammanhang, när två lag möts från dessa regioner, i denna högsta serie (nöjda?) som polisen går ut med uttrycket: Lågriskmatch.

Hur är det möjligt?
-
I helgen som gick var det premiär och enligt säkra källor så protesterade BK Häckens supportrar med att vara tysta hela matchen hemma mot MFF för att en snubbe fyrat av konfettimaskinen 15 minuter innan start. Eller så hördes inte dom 23 personerna helt enkelt inte när 1500 tillresta skåningar fullständigt blåste sönder Rambergsvallen. 0-1 speglade det mesta där.
-
Nere i Trelleborg hade 12 tillresta Bp-fans fullt sjå med att vänja sig vid det varma vädret nere vid en närliggande playa, så det var tomt på bortaläktaren på Vångavallen. 0-0 speglar Trelleborg väldigt mycket och just 0:an Bp.

Fattar ni nu varför det är en Lågriskmatch?
Fattar ni nu varför vi petade dessa gäng från Grejsvenskan?
Fattar ni nu hur jävla dåliga vi är på att blogga?

Vad förväntar ni er själva av matchen imorgon?
Låt höra experterna?

11 kommentarer:

Psycho In Spe sa...

Men på returmatchen lär det bli det drag:

http://www.fotbollsexpressen.se/Nyheter/1.1528225/bk-hackens-galna-pizzakupp


;-)

Anonym sa...

Trogen läsare...men va fan. Det här är riktigt låg nivå.
Att sparka på de som ligger har aldrig varit häftigt. Trodde att k&g hade högre ambitioner.
SKÄRPNING

Diego M. sa...

Fan vad du hatar Häcken. Det är helt otroligt. Eller är det nåt med undertonen?

Geigert sa...

Anonym: Jag är en trogen skrivare på min egen blogg. Jag (vi) skriver vad vi vill om vad vi vill. Gilla läget eller spring till BlondinBella, hon har säkert ett bra makeup-kit att tipsa om, som hon dessutom har 5% på allt som säljs. Äkta och enkelt :)

Glad Påsk era pajaser, hehe

Fan Laglund, jag börjar ruttna på gnället och funderar på att lägga pennan på hyllan, hänger du på?

Diego M. sa...

Eller kanske till Alex Schulman. Det är väl honom du vill efterlikna, antar jag. Lite extra pinsamt för dig som Djurgårdare att ha en AIK:are som ledstjärna.

Geigert sa...

Shiva: Var står det att jag hatar Häcken? Jag älskar Häcken och känner Jonas H personligen. Underbar kille med en inställning som vilken tränare som helst drömmer om.

Men läs nu för faan undertonen och inse att jag har rätt. Häcken spelar på bakgården, mot alla odds, fast med en fet plånbok.

Man är jävligt noga med att man minsann är från Hisingen och sen blir man förvånad över varför man inte får spela på Gamla Ullevi när deras arena skall byggas om?

I alla år har man vägrat sälja spelare till IFK och så vill man ändå samarbeta när det blåser emot nere i superettan?

Man måste själv visa lite välvilja för att få samma respekt tillbaka. Men Häcken väljer att vara tykna och jobbiga istället. Då får man tåla ett stycke dynga då och då.

Men jag hoppas ändå på en framtid för en uppstickare från Hisingen i toppen. Men inte med det namnet och inte på den arenan.

Glad Påsk du med :)

Geigert sa...

Alex Schulman??? Nu är du för fan inne på personangrepp? Vad är det med dig?

Unknown sa...

Oavsett om det är underton eller inte så går det inte fram. Jag är Häcken-supporter och jag förvånas av det här inlägget. Jag gillar den här bloggen men ibland förstår jag inte alls poängen. Pinsamt.

Sedan vet jag inte hur många fel du har i din information. Häcken vill inte alls spela på den nya arenan för det första, Valhalla är mer troligt men då krävs dispens.

Att Rambergsvallen är en skamfläck ska knappast skylla på Häcken som under årens lopp med egna händer upprustat arenan. Sedan är Häcken en viktig del av Göteborg tack vare Gothia Cup (som är deras verk och inte tvärtom).

Hur Häcken skulle vara tykna vet jag inte heller. Självklart har vi svårt att göra oss hörda bland 1500 MFF-fans. Vi är ingen storklubb, vi har inte tusentals fans. Ska vi få skit för det?

Jag brukar inte bli upprörd men det här var riktigt illa från din sida.

Geigert sa...

Ingeman: Undertonen är att Häcken är en liten klubb, att man ändå har en välfylld plånbok, att man har Gothia Cup som ger mycket mer än vad man kan föreställa sig, att man inte kan överrösta MFF ens på sin egna hemmaplan, att man har just Sveriges sämsta hemmaplan m.m.

Allt det som du säger att du inte begriper, beskriver du själv ganska bra i ditt inlägg ;)

När jag skriver tykna så är det inte illa ment, tvärtom. Ni måste nog inse att denna kritik är befogad men att den samtidigt ligger er i fatet. Inte gagga på budbäraren helt enkelt.

Vad DU inte vet är att man ansökte om spel även på Gamla Ullevi när man skulle bygga om Rambergsvallen. Om man gjorde det för att retas (läs tykna) eller på fullt allvar ville in där, låter vi vara osagt. Men jag gillade initiativet och Sonny Karlssons ögonblinkning till mig när jag frågade varför gav en indikation att man ville "tyka" sig.

Fasen vad ni skall missförstå allt. Måste nog bli tydligare, speciellt nu när man har Alex Schulman som ledstjärna och bloggar sämre än en blondin vid namn Bella.

Skål!

Diego M. sa...

Uttrycket "Hisingen är inte Göteborg" kommer för övrigt från Blåvitts f.d mittback Fredrik Risp. Efter en derbyseger nån gång på 90-talet sa Risp till en journalist att "nu är vi bäst i stan!" Journalisten påpekade då att Häcken låg före Blåvitt i tabellen. "Jamen Hisingen är inte Göteborg" svarade Risp.

Så nu vet du det också.
Glad Påsk!

Peter sa...

Dej här typen av inlägg är varken Klackar eller Grejer. Era svar till era läsares kommentarerna är om möjligt ännu lägre. Vad fan håller ni på med?