tisdag 28 april 2009

I fotbollens tjänst

För något år sedan släppte svensk fotbolls stora man Lennart Johansson sin bok "I fotbollens tjänst". Där han, eller den killen som skrev boken, berättar om sina äventyr i fotbollsvärlden.

Jag funderar på om jag skall skriva en bok med samma namn. Dels för att jag jobbar med fotboll men också för att jag hör så otroligt mycket bakom kulisserna.Vilken bok det skulle bli.

Kanske man skall inleda boken med det som hände på IFK Göteborgs sista träning, innan matchen mot Basel ,på bortaplan, det som bara jag uppfattade eftersom alla andra ville prata med Robin Söder.

Man skulle kunna skriva små lustiga historier om BK Häcken. Som den efter segermatchen mot Trelleborg, när hela laget samlas i omklädningsrummet och sjunger med en röst "Vi som är från Göteborg, åker aldrig hem med sorg!". När sången tystnar säger Ranegie - Va det inte vi som va från Hisingen?

Eller sanningen om varför Joel Alme upprepade "Vi glömmer aldrig Änglarna" gång på gång i hemmpremiären mot Djurgården.

Vilken bok det skulle bli.

Eller så skriver jag en bok om Mikael "Blåvit" Nilsson, och om hans väg tillbaka till livet. Det glädjer alltid en sann nostalgiker, som mig själv, att se honom på benen.

8 kommentarer:

Kuba sa...

Skriv, jag kommer läsa!

Vill förövrigt framföra mitt glädje att se att nämnda Nilsson fick en plats i V3.0.

Krossa ÖSK

Mik sa...

Det är bara att börja publicera här på K&G, det kan bli mycket intressant läsning, sedan kan du ge ut dom i bokform :)

Anonym sa...

Hej, jag kan allt om allt som händer "bakom kulisserna". Jag skriver det här så alla kan se hur duktig jag är som vet allt! Jag skriver också ut lite skit om några tillfällen då det varit speciella saker som hänt så att folk ska tro att det hänt väldigt speciella saker just då, som jag bara vet!

Lars Haglund sa...

anonym 16:29: precis, du har fattat grejen.

Geigert sa...

Anonym: Äntligen :)

Geigert sa...

Har du för övrigt funderat på att just "anonyma" människor som du kommer med sådana anonyma kommentarer? Starkt jobbat :)

Freddie sa...

Vilken cliffhanger! Som en av de mest nyfikna människorna på planeten så mår jag inte bra av att läsa sånt här. Samtidigt vill jag bara ha mer mer mer.

Avslöja, sprid och smutskasta om så krävs. Allt för att mätta min nyfikenhet.

3.0 - BRA! Men vart är MILD??? Är född 83 så Håkan är för mig vad Torbjörn är för er. Kasta in min gud till 4.0 så skulle den bli ännu bättre.

Anonym sa...

Skriv! Jag köper den.