fredag 7 november 2008

When keeping it real goes wrong

Jag tror att vi alla har något idrottsligt minne som vi gärna vill glömma. Något som etsat sig fast. Tommy Salos lilla skutt i Salt Lake City OS? Mats Wilander läser droppen i God Morgon Sverige? Glenn Hysén går till Gais?

Det finns många. Men en annan del av idrottsminnen är när man inför mästerskap och dylikt bestämmer sig för att ge ut en kampsång. Just nu håller vi på Klackar & Grejer redaktionen på att sätta ihop en lista över de låtar som är mest Klackar & Grejer.

Men inte ens nära är Robert Kronbergs låt "Aten är våran stad" som spelades in inför OS i Athen 2004. Robert samlade in sina lägerkompisar och berättade om sin idé. De bakåtvända kepsarna och tjejerna med sin små maskotar jublade. Fy fan vad fräckt, tänkte dom. Ridå.

Jag utmanar alla att se hela klippet. Klarar du det så är du Klackar & Grejer! Om du inte klarar av det är det ingen som kommer att klandra dig.


Shit, nu behöver jag sprit...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Efter att videon hade spelats i en minut...visade det sig att jag INTE är Klackar & grejer... Jag var tvungen att stänga av. Som tur är har jag just kommit hem med en välfylld systemkasse ;-)

Skål på dig, Laglund!

PS. Om jag fattat Er rätt så kanske man kan säga så här? Om man skulle utse/ta fram en prototyp för vad Klackar & grejer är...så är nog svaret TOMMY HOLMGREN!

Geigert sa...

psycho: Du har fattat Klackar & Grejer... SKÅL!

Anonym sa...

Jag tror inte sprit hjälper i detta fallet, ska ge det ett försök men det här har gett värre skador eftrsom jag var tvungen att titta igenom hela.

Anonym sa...

Det här var ursäkten jag behövde för att gå hem tidigare från jobbet idag. Nu mår jag illa på riktigt

Bruce Banner sa...

Såg hela alltet. Men det tog viljestyrka och tristess för att orka sig igenom.

K&G ser inte jag som Tommy H. Mer som om bröderna Benno och Roger Magnusson, hade en blåvit mellanbror som besatt bådas positiva egenskaper, men inte deras negativa.

Anonym sa...

Ok, Bruce. Har också varit lite inne på din typ av definition. Gud är då nog inte heller klackar och grejer kanske...(?) Men t ex Cantona, Best, Maradona, Ricky Bruch, Frank Andersson och M Ali är det definitivt. Prototypen bör således vara Nacka.

Anonym sa...

Oh...my.....god....

wow..bara..wow