lördag 8 november 2008

Senaste nytt från Kalmar

Postat av: Laglund
Ja herregud, ni på Barometern är fantastiska, Tv-program.
2008-11-08 @ 08:37:10 URL: http://www.klackarochgrejer.se/

Postat av: Krusell
Laglund: Jag lider med dig. Mindrevärdeskomplex, vågar inte framträda med eget namn, fyller din egen skämtblogg med långa citat från en blogg som har många fler läsare (=denna) och dessutom kommer du från Sveriges baksida. Mot somliga slår livet hårt... Ta det här med att vår krönikör på Barran har KFF-halsduken på sig. Om du hade bemödat dig om att lyssna på programmet, hade du förstått varför han har halsduken. Men det orkade du förmodligen inte.
2008-11-08 @ 10:44:28 URL: http://magnuskrusellomkff.blogg.se/

Postat av: Laglund
Du verkar ju vara en helfestlig typ. Och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för min skämtblogg, och naturligtvis har du fler besökare, och det faller väl sig bara naturligt att din pappa är starkare än min, och skulle vi mäta våra _ så är naturligtvis din längre, osv... Och nej jag orkade inte se på hela "TV-programmet", och jag har sannerligen inte orkat läsa hela din blogg och dess kommentarer, men jag antar att det är första gången som du ställts mot väggen med det som kallar kritik. Se det som en möjlighet att utveckla era "TV-program"
2008-11-08 @ 14:19:05 URL: http://www.klackarochgrejer.se/

Postat av: Sportchefen
Krusell: Innan jag ger mig på det du vill kalla för TV så vill jag bara understryka ett par saker. Jag gillar dessa initiativ när man ser till att ta fram mediet bild- och ljudmässigt. Rörliga bilder ger så mycket mer Framtiden ligger i att fler kan se fler saker. MEN att kalla detta för TV var väl att ta i? Först måste du förstå spelreglerna för att kalla det för TV och här saknas det en massa saker... Ljud Bildproducering Grafiska profiler saknas Dekoren stinker Soffan? Hur placerar man gäster? Kameravinklarna är inte bearbetade and on and on med en massa tekniska ordbajserier som jag VET att du ändå inte fattar... Att som journalist ge sig på rörlig media innebär INTE att du får lov att kalla detta för TV-program. Kalla det WEB TV med blygsam kunskap men jämför inte detta med vad professionella mediamänniskor jobbar med för guds skull. I all välmening och fortsätt med taffliga intervjuer, det höjer värdet som läsare och tittare :) /Sportchefen ;)
2008-11-08 @ 14:24:02 URL: http://klackarochgrejer.se/

Postat av: Krusell
Sportchefen: Egentligen skulle jag inte bry mig om ditt löjliga inlägg. Men just för dagen känner jag för att slå tillbaka. Jag gör det på detta enkla vis: Komma och snacka om vem som fattar vad med en person som har tusentals radioprogram i Sveriges Radios olika kanaler på meritlistan, är bara ett tecken på hur dina egna argument tryter. Jag har intervjuat fler av Sveriges mest framträdande makt- och sportpersonligheter än vad du kan räkna till och fått uppskattning från hela landet för detta. Du har gett dig på fel person helt enkelt. Vi spelar inte i samma division. Vad som är TV eller inte ligger möjligen i betraktarens ögon. Du behöver inte gilla det jag gör. Jag gör det som är kul här i livet och jag gör det seriöst. Men om du eller någon annan tycker att jag är en nolla är mig egalt.
2008-11-08 @ 14:42:37 URL: http://magnuskrusellomkff.blogg.se/

Postat av: Laglund
Ja vi såg på "TV-programmet" vilken pondus du har...
2008-11-08 @ 14:46:52 URL: http://www.klackarochgrejer.se/

Postat av: Sportchefen
Krusell: Jag ger mig bara på produktionen inte dig. Det är du som sätter dig själv i "nolla"-facket nu ;) Jag blir mer och mer nyfiken på dig nu, det hoppas jag att du förstår? Var finns alla dessa alster med makt och sportpersonligheter? Är det en dold skatt på SvT eller bara lokalt i Kalmar TV (WEB TV)? Jag vill se detta och sätta mig in i de uppskattningar du fått, för jag kan inte se hur du kan få det för den sista intervjun med Rydström och Johansson. Det ser t.o.m. vem som helst. ller så är jag bara yrkesskadad ;) I all välmening igen :) /Sportchefen
2008-11-08 @ 14:56:10 URL: http://klackarochgrejer.se/

Postat av: Krusell
Sportchefen: För en stor journalist som du, kan det inte vara några problem att ta fram de fakta du efterlyser. Lycka till! Ledtråd: Jag har inte med ett ord nämnt SVT i mina inlägg. Är du läskunnig? Jag lär inte få plats i nolla-facket. Det verkar trångt där redan nu...;) Laglund: Vem har sagt att det program du tittade på skulle vara ett program för någon slags pondusjournalistik? Man kan ha andra syften med det man gör. Men även en barnunges blogg har mer pondus än din så kallade blogg.
2008-11-08 @ 15:02:09 URL: http://magnuskrusellomkff.blogg.se/

Postat av: Sportchefen
Krusell: Är du på riktigt? Seriöst nu Magnus Krusell, du skrävlar rätt bra om dina meriter. Ta fram dom blixtsnabbt annars faller din trovärdighet som en sten i Kalmarsund. Fatta en gång för alla att jag gillar WEB-TV men hatar skryt och skrävel. Kom ner på jorden och inse att du är en liten ettrig "grävmaskin" nere i Kalmar och var stolt över det du gör istället utan att höja dig till en piedestal du inte kan leva upp till. ÅTER IGEN I all välmening :) /Sportchefen
2008-11-08 @ 15:14:43 URL: http://klackarochgrejer.se/

För den som inte har något bättre för sig kan följa diskussionen live här: http://magnuskrusellomkff.blogg.se/2008/november/att-gora-en-hona-av-en-fjader.html#comment

7 kommentarer:

Geigert sa...

Killen har skrivit för TT! Vi pratar Pulitzer :)

/Sportchefen

Anonym sa...

Fantastisk lyteskomik. Måste tacka för underhållningen.
Med tanke på den där Krusells erfarenhet, ego och framgång så är det väldigt konstigt att jag i alla fall inte sett honom i TV.

Anonym sa...

Inte konstigt herr lekman!
Han gör ju inte TV. Han gör en soffvariant på webben.
Sådant han gör går inte under TV.
Suck!

Anonym sa...

Ungefär lika intressant att läsa som Laul & co lipande på sina bloggar....

Anonym sa...

Lite kul är det allt men jag faktiskt inte förstå hur nån av dessa tre fotbollsfanatiker (?) har tid med detta under Arsenal-Man Utd eller West Ham-Everton.

Men vi har väl olika prioriteringar här i livet. Inte så man klagar direkt, jag får ju plocka russinen ur kakan...

Anonym sa...

Den här pajkastningen var inte direkt klackar och grejer...

Geigert sa...

håller med, det är faktiskt inga K&G detta...

men det blir inget mer tjaffs då den gode Krusell plötsligt valt att moderera i bloggen ;)