onsdag 5 november 2008

Tre Klackar och en Grej

Dagens första klack måste bara gå till filmen om Niclas Alexanderssons sista match på Ullevi. Fy fan, jag får tårar i ögonen varje gång jag ser den. Och då är det ändå jag som har gjort den. Men skämt åsido. Tack för alla komplimanger om filmen. Har inte riktigt bestämt ännu hur det blir efter söndagen. Skall jag göra en till? Vet inte, men hela Klackar & Grejer redaktionen åker till Helsingborg. Med i bilen finns kameror, datorer och annat som behövs. Så vi får se.

Den andra klacken för dagen går självklart till Georgi Ivanov som i den 66 minuten kvitterade, för PFC Levski Sofia, i det heta Sofia derbyt mot CSKA. Coach Velev slängde in Ivanov i halvtid för att få fart på laget. Genidrag utan dess like. Matchen slutade 1-1 och det var en viktig poäng. CSKA kunde vid vinst dra ifrån i tabellen. Och efter den svåra bortamatchen mot Chernomoretz ikväll blev det ytterligare ett kryss. Slutresultat 2-2. Det är fortfarande fem poäng upp till CSKA, men serien är lång.

En tredje klack delas idag ut till innebandyklubben FC Helsingborg som vill värva Henrik Larsson till klubben. Skulle inte förvåna mig om Henke spelar där under vintern. Tydligen spelar hans son i klubben och det är väl ingen nyhet att Henke gör det som hans son säger. Personligen tycker jag att detta är riktiga Klackar & Grejer. Om detta blev verklighet skulle kanske innebandy äntligen respekteras som en "riktig" sport, och inte något som man bara gör på gympan i plugget. Respekt

Dagens grej måste vara Island. Det har väl alltid funnits en eller två islänningar i varje lag i Allsvenskan. Men nu när ekonomin på Island inte är direkt lysande är det verkligen höst-rea på den lilla ön. Gais håvade idag hit tre stycken U21 landslagsmän och gav dem 5 års kontrakt. Jag gissar på att Island under hösten blir det nya Brasilien. Jag väntar bara på att någon skall plocka hit ett helt lag och placera dem i en skog någonstans som dom gjorde med brassarna i Ytterhogdals IK.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en bra blogg och fina filmer.
Du får säga om ni behöver hjälp med filmandet någon gång så kan jag kanske ställa upp. Var iofs ett tag sedan jag höll i kameran, arbetar som 1st assistant camera, focus puller nuför tiden.

Anonym sa...

Om inte jag missminner mig så har du redan utlovat en del två efter Alex sista match. Men vem är jag att påpeka det? Jag är bara tacksam för att jag fick ta del av den första filmen som jag redan sett 6 gånger.

Håller tummarna för en uppföljare...

Anonym sa...

freddie har rätt. du har lovat!