måndag 17 november 2008

Tre klackar och en grej

Dagens första klack går till Georgi Ivanov som, med sitt mål i den 37 minuten mot Slavia, avgjorde matchen och såg till att Levski nu bara är en poäng bakom serieledande CSKA. Serieledarna klarade bara oavgjort mot Lokomotiv. Framåt mot guld nr 26.

En andra klack delas ut till Ljungskile som besvarade min böner och sparkade sig, bokstavligt, ut ur Allsvenskan. Ett litet råd inför superettan. Se till att signa Anatolli Ponomarev så fort det bara går. Anatolli har spelat ut klubbar ur Superettan två år i rad. 2007 Öster och 2008 Degerfors. Ge han ett kontrakt på ett år så kan ni se fram emot Div 1 spel säsongen 2010. Det passar er.

En tredje klack utdelas idag till Zlatan Ibrahimovic. Inte för hans mål i lördags utanför sin medverkan i filmen Blådårar 2. Jag har inga direkta känslor för MFF men den filmen innehåller en hel del film och sporthistoria. När Zlatans lagkamrater sitter i omklädningsrummet och läser i kvällspressen om Zlatans kontrakt med AJAX och Zlatan sitter och flinar för sig själv är bara underbart.

Dagens grej är att jag aldrig tycks bli klar med Alexandersson filmen. Men den blir klar. Det är bara det att jag vill att den skall bli större än sista matchen i Helsinborg. Och det blir den. Men om det är någon som sitter och trycker på bilder eller klipp på Alex så får ni gärna skicka in dem till mig, laglund@klackarochgrejer.se . För att filmen skall bli lite bättre. Som "vanligt" missade jag målet också. Någon som vet vart det finns på nätet?

Inga kommentarer: