torsdag 28 februari 2008

Mycket med målvakterna nu

Det snackas en del om målvakterna nu efter den stora bloggens artikel igår. Jag måste säga att jag alltid trott på idén med de två unga målvakterna. Antagligen mest för att jag vill att det skall komma fram nya målvakter och allra mest för att jag vill se en iskall Håkan Mild stå i en guldintervju till hösten och säga "vad var det jag sa."

Men vi får väl se, någonstans så känner jag att allt dom behöver är lite allsvensk rutin och det kommer dom ju att få så fort allsvenskan drar igång. Men samtidigt så är man ju väldigt nervös också för att det inte skall fungera, rykten säger också att brorsan Dahlin är en fantatstisk målvakt men det hjälper ju inte oss. Man kan grubbla över det här, älta det fram och tillbaka, det har ju tom varit prat om att Bengan skall hålla sig i form för att ev hoppa in i målet, som en backup.

Men igår kväll slog det mig. Varför skall man vara orolig när man har Ove Tobiasson som målvaktstränare. Ove en av mina första idoler, en status han fick när han hoppade in istället för Wernersson i Europacup-match på 80-talet. Om Ove tror på målvakterna så gör jag med det. I värsta fall tror jag nog att Ove själv skulle kunna hoppa in.

Inga kommentarer: