lördag 28 mars 2009

Skandal Göteborg och Co !!!

- "Hej allesammans, nu kör vi så det ryker... Välkomna till ett soligt Allsång på Skansen, idag kommer Lill Lindfors hit och Robert Gustafsson överaskar som vanligt utklädd till ett hostande fyllo... Visst, jag glömde ju säga det att jag är född i Farsta, håller på Gnaget och är totalt ointresserad av fotboll"

- "Sa jag att jag är intresserad av pengar? Ok, om INTE så, det är jag, det är därför jag tackat jag till ett luckrativt erbjudande från Alingsås att inviga en arena, eller vad det Kungsbacka? Skit samma det är sjukt bra betalt och Jerka skall visst ner också den gamle riksgnagaren och mjölka pengar på västkusten, får inte glömma att tippa min agent Bindefeldt"

- "Stockholm i mitt hjärta...tra la la lallalaaala laaaaaaaaaaa Stockhoooooooooooolm i mitt hjärtaaaaaaaaaaaaaaa laslalalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"

Invigningen av Gamla Ullevi (den nya arenan i Göteborg) håller på att mynna ut i ett praktfiasko. Ansvarig eventbyrå är stans stolthet, Göteborg och Co som just nu lägger all kraft och energi på att hitta uppträde samt konferencierer i 08-land. Vad är det frågan om?

Alltså, jag skriver under Tore Lund i GT alla dagar i veckan. Hur i helskotta kan Göteborgs Turistbyrå nummer 1, GBG och co anlita Lundin, Alcazar, Jerry "JÄTTEGNAGET" Williams m.fl. till invigningen av Gamla Ullevi? Jerry skall för övrigt sjunga nationalsången?

Hur tänker dom? Vi har ju Sveriges bästa programledare i stan som dessutom är genuint insatt och intresserad av vår ädlaste sport... DRA I NÖDBROMSEN!!! BRÄÄÄÄÄK!!!!!

UPPROP på Klackar och Grejer! Ingvar Oldsberg skall leda invigningen!!! Tjejer? Visst vi har ju Anna Mannheimer, Petra Mede m.m. men det är fotboll det handlar om i grund och botten...

Storma GBG och Co med Ingvarbilder och kräv att dom byter ut hela staben och sätter in folk som fattar att detta är en Göteborgsangelägenhet! Lennart Johansson kan bevittna saxklippningen, gnagare som han är, som gäst men vi klarar arrangemanget själv!

Amy Diamond? Men? Vi har ju Ace of Base, Elena Paparizou, Hammerfall, Håkan Hellström, Timo Räisänen för helvete!!!!! Fyll gärna på...

Jag blir så trött...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vem i helvete bryr sig? Första matchen är gajs-öjs. Den riktiga premiären är på påskafton. Jag kunde inte bry mig mindre om Amy Diamond eller Håkan Hellström sjunger en sång innan en damlandskamp.

Anonym sa...

Tycker det är helt sjukt att gnagare ska stå och spela allan ballan på invigningen. Det är tydligen den beryktade Göteborgs humorn det!
Ta dit Oldsberg alla dar i veckan!

Geigert sa...

Anonym 1: JAG bryr mig 7 dagar i veckan över hur Göteborg skall klara av att inviga ens egna stolthet som byggdes först 1916 och nu skall återuppbördas 2009.

JAG bryr mig då när staden anlitar ett eventföretag som man tror har koll, MEN som stirrar sig blint på utbudet utanför murarna istället för att fokusera detta på sin egna angelägenhet.

Visst kan man anlita ngn person för en specifik uppgift man kanske besitter unikt men att "lalla" i en mikrofon är det fler än Lundin i landet som kan, speciellt från 031-bygden!

In med Oldsberg... UT med Lundin!

henke sa...

...in flames, joel alme, lillasyster och sist men inte minst SCHYTTS!

Anonym sa...

Glöm inte Perkele! De kunde spela sin nya låt "Längtan", då hade jag definitivt kommit, trots att det är damfotboll vi snackar om. Och om det inte funkar med Oldsberg så har vi ju Leif "Loket" Olsson som brukar vara inblandad i diverse sportevenemang som "speaker" ibland.

Olle J. sa...

Nåja, det finns faktiskt en del även med 031-hemnummer som inte är så road av att behöva se och höra en viss person var och varannan gång. Även om jag vet att han är bra på det han gör, när han inte är för full, så blir det lätt träligt. Lundin är la en 08-version av samma sak.

Hela evenemanget andas ju minsta motståndens lag där tre rätt menlösa akter väljs ut för tre olika generationer. I ett land som på allvar gillar schlagerfestivalen kanske det går hem, men det lockar inte precis ett tvärsnitt av oss läktarvrak; marginalpublik hela vägen till banken.

Det enda som skulle kunna rädda evenemanget var om Pia Sundhage sjöng Internationalen. Då hade jag kommit, om jag fick en gratisbiljett, om jag inte hade något annat för mig, om vädret är fint, kanske.

Geigert sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Geigert sa...

Haha... :)

Jo men OM man nu bakbunden med en Magnum-44 mot tinningen MÅSTE välja en 08:a så är väl Lundin inte ett förstaval? Inte ens ett 23:e val i mina ögon...?

Vad fasen, då kan väl typ Arne Hegerfors och Lasse Granqvist sköta detta...? Arne kommer ju dessutom från Gbg.

Anonym sa...

Det värsta i sammanhanget är att man bjuder in pengarkåta människor som gör allt för pengar..Där tycker jag 80% av det som är fel ligger. Resterande 20% är är att man är luktande 08:or.