tisdag 17 mars 2009

Nostalgi är så inne

Trogna läsare av bloggen vet att vi allt som oftast ägnar oss åt skön och härlig nostalgi. Nu var det ett tag sedan men nu är det dags igen, med en twist.

Vissa saker var bättre förr, tex Mr Hat Trick. Statens spelbolag tyckte att det gjordes för få mål på fotbollsmatcherna och drog igång sin Mr Hat Trick tävling. Reglerna var enkla, gör tre mål så vinner du en rolig hatt och 4000 kr till din förening. Hur enkelt som helst och riktiga Klackar & Grejer.

Nu vill vi på K&G att denna tävlingen återuppstår. Hur svårt kan det vara? Höj prissumman till 40000 per hattrick och kör med samma hatt, kanske en hatt gjord i ett ekologiskt material för att hänga med i denna tids vindar. Svenska spel vad väntar ni på? Ni har ju pengar (en hel del av mina pengar kan jag tillägga).

Och när vi är inne på nostalgi kan jag här och nu avslöja att jag håller på att göra lite research till ett nytt filmprojekt. Och en oantastlig källa till information och nostalgi är ju såklart Strömbergs "Årets Fotboll".

Är ni sugna på att börja prenumerera så kan ni klippa ut kupongen här nedan och skicka in (om ni inte vill klippa sönder er dator går det bra att skriva av kupongen och skicka in)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Om du nu är så mycket för nostalgi kan du inte fixa trämål på Gamla Ullevi också?

Anonym sa...

Men va fan Glenn!

Anonym sa...

Hade glömt MR Hattrick. Självklart skall den tillbaka. Fixa namninsamling

Anonym sa...

Mr hattrick måste tillbaka!

Lars Haglund sa...

Trämål hade varit grymt, de med fyrkantiga stolpar :)

Anonym sa...

Hade dom inte också någon slags Mr Hattrick-tävling efter säsongen där alla Mr Hattrick deltog...eller har jag bara drömt det...?

Cliff sa...

Visst fanns det en Mr Hattrick-tävling. Vet inte riktigt vad den gick ut på, men jag tror att den hölls inomhus på försäsongen och bestod av ett antal teknik- och skottmoment. Jag är rätt säkar på att Rehn vann Mr Hattrick-tävlingen vid något tillfälle (när han spelade i Djurgårn).

Anonym sa...

Cliff och anonym - ja så var det, det fanns ett slags "slutspel" för alla vinnarna. Minns att den något år hölls i Tipshallen och att Peter Larsson sköt hårdast av dom alla...