söndag 2 mars 2008

Veckan som gick - Nr:9

Jag tänkte göra en summering av veckan, vilket kan vara passande så här på söndagen. Det har varit en ganska händelserik vecka för alla med blåvita omdömen. Slutet på veckan blev ju extra festligt när IFK Göteborg släppte den nya matchtröjan inför säsongen 2008. Tröjan tycks bli godkänd av de allra flesta, har inte hört så många negativa omdömen. Själv så tycker jag den ser väldigt trevlig ut, lämnar ett ordentligt betyg imorgon när jag skall utsätta den för diverse tester, missa inte detta på Laglunds Fever Pitch.

Annars började veckan med att IFK Göteborg släppte sin verksamhets berättelse för 2007. Detta var intressant läsning och man redovisade ett plus på 21 miljoner. Känns skönt att föreningen äntligen tycks vara på bra ekonomiska fötter igen. Själv reflekterade jag över ekonomin på detta sätt.

Tisdag kväll bjöd på regn och fotboll mot Elfsborg på Ruddalen. Matchen slutade 3-2 till IFK Göteborg efter hattrick av Wernbloom. Mer om detta här.

Här på Laglunds Fever Pitch gick Ralfs Nickskola vidare med lektion två.

Den stora bloggen tog upp den känsliga målvaktsfrågan och kommentarerna haglar fortfarande på det inlägget. Men jag insåg att vi alla kan andas ut för vi har ju Ove.
-
Nästa vecka är det ny träningsmatch, Stabaek. Den här gången är spelplatsen flyttad igen, nu till Backavallen. Taket skall monteras på den nya arenan och här på bloggen går Ralfs Nickskola vidare.

1 kommentar:

Anonym sa...

gääääääsp