måndag 10 mars 2008

Det är mycket Ravelli nu

Det är lite tyst, och det har varit lite tyst här på bloggen. Det är väl inte tänkt att det skall vara så.
-
Men allt är Tomas Ravellis fel!
-
Jag har tillbringat flera dagar nu i Tomas sällskap. Och just när jag tror att jag har honom så visar det sig att han har ytterligare ett SM-guld eller någon liknande merit.
-
Tomas är en pratglad typ, men det han säger är bra och det är intressant att lyssna på honom. Men inte i flera dagar.
-
Tomas går runt inne i dom finare rummen på Ullevi. Bland fotografier och autografer från Michael Jackson, Mick Jagger och Bruce Springsten hittar vi en bild på Tomas. Tomas skulle kunna tänka sig att vara som Bruce och dom andra, om han haft kunnandet, stå på din scen med publiken runt dig, som skriker efter dig, publik som sjunger med i din musik.
-
- Är det inte så du har haft det då? säger jag.
- Jo, säger Tomas tankfullt.

Och så här håller vi på. I flera dagar nu. Och det är därför jag inte har skrivit något på ett tag. Det tar nämligen ett tag att gå igenom Tomas karriär.

Hela tiden dyker det upp saker om Tomas. Precis nu fick jag reda på att han stavar sitt namn "Thomas" och inte "Tomas" vilket innebär att jag borde skriva om hela inlägget, men det orkar jag nog inte.

Men nog är det häftigt med Thomas, det var ju ändå han som tog straffen. Och på tal om straffar. Thomas som nu för tiden sysslar med lite av varje, föredrag, festfixare, gästtränare osv, erbjuder bla sina kunder att efter ett event skjuta straffar och tillsammans återuppleva sommaren 94. Om man är i närheten av en fotbollsplan förstås.

Fantastiskt.

På Thomas hemsida kan man också hitta hans samlade meriter.

143 A-landskamper, flest i sverige
430 Allsvenska matcher från -79 till -97
8 SM-guld -80,-81,-90,-91,-93,-94,-95,-96, svenskt rekord
Guldbollen -81, Sveriges bäste spelare
Svenskt Cupguld -90
EM-brons -92
VM-brons -94
Svenska Dagbladets Bragdmedalj -94
Världens näst bäste målvakt -94, rankad 3:a i världen -95
Straffräddningen 1994 blev vald till Tidernas idrottsögonblick 2001


Men om detta blir det inget inlägg på bloggen.


1 kommentar:

Anonym sa...

Ravelli var ju utpekad i rättegången mot Blåvitt som "läckan", anledningen att alla nyheter och rykten nådde pressen.

Så, vilka spelare är på väg till Blåvitt?