onsdag 5 mars 2008

Jag vet inte

Har funderat på en sak ett tag nu och jag vet inte vad jag tycker om det här. På Sveriges Radios (SR) hemsida kan man klicka in på sporten, och väl där kan man klicka in på allsvenskan, och väl där kan man klicka på alla allsvenska lag, åtminstone de lag som spelade där 2007.
Den allsvenska sidan är sådär uppdaterad efter som det inte är säsong, men hela sidan bygger på ordinarie nyheter i SRs utbud. Sidan är väl tänkt att vara en samlingsplats så att man lätt kan hitta radions nyheter om Allsvenskan.

Så här långt allt okej. Men, om man går in på SR Väst då hittar man en specialbevakning på Ljungskile SK, en egen sida fullmatad med fakta, krönikor, blogg, matchrapporter, spelarporträtt osv. Det är här jag blir fundersam.

SR är ju finasierad av Radiolicensen, dvs av mig och många andra. Är det detta pengarna går till? Varför är det inte likadant på SR Göteborg eller SR Stockholm? Varför har inte alla allsvenska lag en egen radiojournalist som följer allt om laget?

Varför bryr jag mig över huvudtaget?

Behöver inte Ljungskile all hjälp de kan få?
Jag vet inte.
Måste passa på att tacka för all positiv respons jag fått för bloggen, och ja, det kommer ett nytt avsnitt av Ralfs Nickskola senare idag.

4 kommentarer:

Siwert Band sa...

Blåvitt har ju en hel hög betalda hang-arounds som följer Blåvitt. Den skallige bloggaren på GT är den senaste i raden. Unna nu LSK/Starke Arvid att ha en entusiatisk reporter på Sveriges Radio. Public Service skall användas till små företeelser som inte annars får uppmärksamhet.

Anonym sa...

Att fördela pengarna så alla lag bevakas lika mycket eller fördela pengarna så de lag som har flest supportrar eller flest avgifts/och skattebetalare bevakas mera, det är frågan.
Likafördelning är nog bäst så vi får veta lite mer om de där obskyra lirarna i Ljungskile innan allsvenskan drar igång igen.

Anonym sa...

Och vi älskar nickskolan. Tror vi ska tipsa om den i vår blogg.mvh Fotbollsnördarna

Anonym sa...

Tja... att LSK inte har så mycket annan elitidrott att konkurrera med är nog en stor anledning till att de får så mycket uppmärksamhet av SR Väst. Skulle SR Göteborg göra samma om Blåvitt skulle de vara tvungna att göra samma sak om gais och Puckey-indianerna, och då skulle ändå öisarna och röva klaga.