torsdag 20 mars 2008

Nervtrådar

Kamratgården måndag 18/3 kl 11:30

Snön har förvandlat Kamratgården till en vykortslik fjällby. TV4 har slängt upp en kamera utanför omklädningsrummet och Marcus Berg står och svarar på de vanliga frågorna om ryggen.
-
-Jag vet inte.
-Jag får svar senare idag.
-Det får du fråga läkarna.
-Jag vet inte hur det blir med EM.
-Jag hoppas det.
-Jag vet inte.
-
TV4 nöjer sig och låter Marcus gå in i uppehållsrummet/matsalen. Men de åker inte hem. Fotografen filmar snö ur olika vinklar.
-Jag tror vi har något här, ser det ut som reportern säger till sin fotograf.
Inne på kamratgården skakar Marcus på huvudet.
-
I köket står kocken och steker fisk. Han har en stor skål med Remouladsås färdig för servering.
-Så att dansken skall känna sig som hemma, säger han.
-
Håkan Mild dyker upp.
-Varför pratar ni med honom, säger han och pekar på Marcus Berg med en antydan till leende, han spelar inte här längre.
Marcus skrattar.
-Hade du stannat här så hade du aldrig blivit skadad, tänk på det Marcus, säger Håkan och försvinner igen.
-
Från Delsjöhallen dyker målvakterna upp och snart börjar övriga spelare att ramla in från sitt coopertest. Det verkar som om Wernbloom och Svensson presterat bäst.
-Vad trodde du? skrattar Pontus.
-
Praktikanten sitter med idolkort för att jaga autografer, men vågar inte riktigt.
-Vem är vem? säger hon när spelarna duschat och sätter sig för att äta lunch.
Hon lägger fram tre kort på bordet.
-Vem är vem, de ser ju helt lika ut?
Korten är på Wallerstedt, Olsson och Sigurdsson.
-
Alla vill hälsa på Marcus. En historia från Marcus sista match kommer upp till ytan. Bengan sitter i omklädningsrummet i Kalmar och skojar med Marcus som precis blivit proffs.
-Jag vet hur julafton hemma hos Bergs blir i år. Mamma får en bil av Marcus och spolarvätska från Jonatan.
Marcus ler åt minnet och sedan börjar han att prata om fansen som var på väg till Groningen.

Inga kommentarer: