onsdag 12 mars 2008

Spontana Allsvenskan 2008 - NR 16

Så här inför den allsvenska starten är det populärt med att gissa sluttabellen, och då måste jag givetvis göra det här också. Runt om i landet finns det hur många som helst som gör det samma.
-
Man kan gå tillväga på olika sätt. Man kan studera statistik och kika på försäsongsresultat, man kan tippa efter hjärta och kanske framförallt tippa för att man är expert. Inget utav detta är jag eller tänker jag göra.
-
I stället kommer jag lite spontant att ta en titt på de allsvenska lagen och placera dom i en spontan ordning lite då och då, när spontaniteten kryper på. Jag kommer inte fördjupa mig i varför lagen hamnar där dom gör, utan mer spontant kommentera en, kanske två, åsikter om laget. Däremot är jag övertygad om att detta är det helt rätta sättet och tippa allsvenskan 2008, och det kan även bli så att jag prövar detta system på stryktipset till helgen.
-
Men på 16 plats, inte helt oväntat, Ljungskile SK.
-
Okej, jag vet att många runt om i landet, kanske framför allt i Ljungskile då, ser på detta lag som Åshöjdens BK. Och att detta skall vara något att skylla på eller luta sig tillbaka på. Men Ljungskile är inte ett dugg som Åshöjdens BK. Att klubben återigen tagit sig tillbaka till Allsvenskan beror enbart på tillfälligheter och att andra lag, som borde varit bättre ifjol, underpresterade. Och jag vet också att man inte kan skylla på sådana här påståenden som jag nu gjorde och att Ljungskile SK gick upp för att dom tog en av tre platser i superettan för att gå direkt upp i allsvenskan. Men alla vet också att detta lag kanske får lite ströpoäng och givetvis åker ur allsvenskan direkt och sedan gråter ut och säger att de skall tillbaka. Detta är iallafall vad jag tycker, helt spontant.
  1. -
  2. -
  3. -
  4. -
  5. -
  6. -
  7. -
  8. -
  9. -
  10. -
  11. -
  12. -
  13. -
  14. -
  15. -
  16. Ljungskile SK (Inte att jämföras med Åshöjdens BK)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får nog börja vara spontan lite oftare, redan den 14 och 15 lag kvar och det går ju inte undan... tror du får sätta dig i soffan och slöa tills spontaniteten kommer krypande.

Anonym sa...

LSK är ju grymt mycket bättre än Åshöjden. Som aldrig lyckades ta sig till Allsvenskan.