söndag 31 maj 2009

En dag att minnas

Laglund visar den vältränade magen

Vilken underbar dag det var igår! 4-0! Och två mål av Bärkroth! Och ett av Pontus!

Nu blir det avskeds film till Pontus, bör vara klar på tisdag för då sker intervjun med honom. Har ni några frågor ni vill att jag skall ställa honom så lägg en rad i kommentarerna.

Fantastiska bilder på Pontus avsked blev det också. Roligt också att jag lyckades reta upp stillbildsfotograferna. Fick en ordentlig knuff av en av dem för att jag stod i vägen för deras bilder. Men det märkte jag knappt, huvudsaken är ju att jag får så bra bilder som möjligt till filmen. 

Konstigt också att tre fotografer sätter sig i rad och tar samma bilder, finns det en hederskodex mellan stillbildsfotografer, som gör att de måste stå på samma ställe?

Jaja, bra bilder blev det hur som helst.

Folk på läktaren tyckte att man borde sänka "Snart skiner poseidon" när den rullat ett tag. Och de fick väl sin önskan igenom? Datorkrasch var orsaken. Men nu när så många sjunger med så märktes det knappt.

Magisk stämmning när den rullade igång efter matchen, med ny video enbart med Pontusbilder, och Pontus stod framför klacken och sjöng med, undrar vad han tänkte?

Och ett mål av Selakovic

12 kommentarer:

Doritz sa...

Grät han? Och fick du med det i närbild? För om du fick kommer jag nog också börja gråta är jag rädd...

Kuba sa...

Jag känner Wow!

Anonym sa...

Han stod väl i blåvittklacken innan han började spela för föreningen? Det vore i så fall roligt om han kunde berätta något om den tiden.

Anonym sa...

Fråga vad han tycker om att Bjärs inte skrivit på kontrakt.

Varför är det viktigt för pontus att blåvitt får betalt medans bjärs inte tycker det.

Svanbajs sa...

Grym är han Sella. Fler mål tack.

Freddie sa...

Tror att man på svenskafans film om hyllningarna till Boom Boom kan se den omtalade knuffen.
Har varit inne på bloggen 7 gånger idag, vill verkligen se den där filmen. Når den bara 10% av Alex farvälrulle så kommer jag att må bra/mysa/bli tårögd.

Ser med spänning fram emot det. Tack på förhand Laglund, du är en klippa

Cliff sa...

Freddie: Filmen ligger redan uppe på ifkgoteborg.se. Eller är det en annan film på gång?

Lars Haglund sa...

Filmen om Pontus är klar och finns på kanal1904.se

Anonym sa...

Laglund, din jävla hora! Det var flera dagar sedan du skrev nåt! Skärpning!

Mattias sa...

Gött när Bärkroth hittar mål!

//www.fotbollsoraklet.se

Paul sa...

jag tror att en del läsares tykna attityder till slut gjorde att författarna ej längre orkade producera.

men vad vet jag?

men jag hoppas att ni fortsätter som ni alltid gjort, det är fan inte många som har den självdistansen och humorn...

var är sportchefen t.ex? giraffen?

paul

Anonym sa...

Grejsvenskan? Senast uppdaterad omgång åtta... jag tar bort den här bloggen från min lista nu, den är ju fan stendöd!