torsdag 21 maj 2009

Men vad i helvete är det frågan om?

Här tar man ledigt några dagar och så möts man av en fullständig folkstorm (nåja) på bloggen. Vad fan har hänt med den här bloggen?

När det gäller inlägget om Håkan Milds vara eller icke vara på bojkotten, som senare försvann, så kan jag bara säga att det var en mycket bra skriven text. Och jag, som blåvit anhängare, håller fullständigt med i resonemanget om att Håkan Mild som Sportchef i IFK Göteborg inte skall gå på bojkotten. Men jag ställer mig också bakom själva bojkotten. Men jag eller vi som skriver på K&G skall inte skriva om den, det är inte våran debatt.

Och så går man in på Gais hemsida och läser att, fotboll är roligare än biljard! Detta skrivs tillsammans med ett "YouTube" klipp på en fullständigt öde Gamla Ullevi, där de närmast sörjande skall bevittna Gais - Hammarby. Fotboll är roligare än biljard, självklart, men inte när Gais spelar iallafall.

Och sen så går medmänniskan Arby ut i pressen och tycker att man borde se på fotboll istället för att dricka öl. Ridå...

Jag säger som man brukar, det finns inga vinnare i den här affären, förutom biljardpalatset, som förövrigt delägs av Christer Wallin. Hoppla!

Och jag borde inte skriva om en stad ett lag och den debatten, det är så jävla mycket hockey över det, och Gamla Ullevi är inte "vår borg" eller någon annans "borg", Gamla Ullevi är en kommunalt byggd arena som delas på tre allsvenska lag (nåja), damlandslaget, Gothia Cup, Energi Kicken och Christer Wallin och hans sponsorer som spelar "Sköjfotboll" och dricker bärs.

Men jag borde inte skriva om detta, det gör andra så mycket bättre.

Och nu är det slut med det. Någonstans på vägen blev vi dryga översittare. Det är inte Klackar & Grejer. Så nu får det fanimig bli slut på det här dravlet.

AVGÅ ALLA NU!!!

Sen går jag ut med hunden och upptäcker den här lilla oasen. Grönt gräs, vita nät, buskar och träd runt planen som ramar in och skyddsnät bakom målen. Allt i solsken. Och det är ju detta jag brinner för, kan det bli bättre än så här?

Nu är det dags att bli KLACKAR & GREJER igen på riktigt. Jag ringer Glenn, Ralf och Benno och jag springer förbi en sportaffär och köper ett par fotbollskor, gärna Nike i storlek 44. Maila mig om ni har lust att spela.

Men först skall jag gå på Gais - IFK Göteborg på Gamla Ullevi. Har plats på långsidan idag och nej, jag säger som Erik Lund, jag betalar inte för att se på Gais, men idag, och som alltid, är det tre poäng som räknas.

Nej, Christer Wallin äger inte biljardpaltset vad jag vet, men med tanke på att han äger allt annat här i stan så skulle jag inte bli förvånad om han äger det med.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Svagt.

Anonym sa...

När var det Lund sa detta uttalandet? Bara undrar :)

Egon sa...

Grym blogg! Alltid trevlig läsning ifrån Laglund och Sportchefen.

Var ligger denna oas? I närheten av Munkebäck?

Lars Haglund sa...

Den ligger ute i Mölndal, perfekt för spontan fotboll, 5 mot 5 typ blir lagom, skall försöka dra ihop något

Anonym sa...

kan la vara med å spela lite boll och ta med mig några gubbar... men va fan snackar du om i inläggets första del? förvirring är förnamnet!

Anonym sa...

Jag håller fanimej med dig Laglund! Betalar heller inte för att gynna Gais och såg derbyt på TV isället. Men Mild borde ha stannat hemma från Biljarpalatset, specillt när han inte vågar ta ställning heller i media.

Han har nog fått sig en liten reprimand från styrelsen som med all säkerhet jobbar för att få folk att se fotboll på G:a Ullevi istället för på sportsbarer.

Krossa MFF på måndag!!!!!!!!

Erling sa...

Mild borde inte alls stannat hemma. Snarare starkt att han och TO tar ställning. Sana och Dyrestam var på det andra bojkotteventet på Star Bowling, borde de också stannat hemma?

Och han har nog inte fått någon reprimand alls, kanske från gais styrelse isf men inte från vår. Det kan jag säga eftersom jag vet att hela IFK Göteborg stödde vår bojkott, från spelare och upp på styrelsenivå.

Vi hade väldigt trevligt iaf på Biljardpalatset och det bästa av allt var nog när en gammal legend dök upp oanmäld och betalade i dörren. Fatta att man blev ställd när Röde Ruben i egen hög person plötsligt står där. Om inte det är Klackar & Grejer så vet jag inte vad...

Psycho In Spe sa...

Rus är en legend! Det gläder mig att höra att han dök upp. Respekt helt enkelt.

Lars Haglund sa...

Men vad fan... Dök Ruben upp, Va du tvungen att skriva det Erling. Det hade ju varit grymt att träffa honom

Anonym sa...

Jag tycker "Sportchefen" ska ägna sig åt att kartlägga huliganer. Det är väl mestadels vad hans närmaste får göra just nu. Patetiskt att FC Gothia anställda går till attack mot Mild och IFK här. Patetiskt.

Boom-Boom sa...

Senaste Anonym: Du har inte läst bloggen det kan man lugnt konstatera. Jag själv reagerade starkt över rubriken och det kokade lite i mig i början, men sen när jag läst igenom så fattar man ju att Sportchefen står bakom bojkotten och att det är OK för IFK at stödja den, fast kansk lite mer försiktigt.

Jag förstår mig inte på er läsare som är så förbannat enögda och inte tänker längre än vad näsan räcker?

Sen att jag är oense med S-chefen angående att MILD visst skall visa sina sympatier är en annan femma. Men diskussionen är relevant och intressant.

Keep up med bra och läsvärda bloggar, även om det retar upp oss änglar emellanåt. Det är bara uppfriskande att bli påminda om att alla andra ser upp til oss!