onsdag 27 maj 2009

Så kan det låta...

Matchen i måndags slog nog premiären när det gäller tryck på läktaren. Känns som att den nya låten och den nya arenan har börjat att sätta sig ordentligt nu. Den nya traditionen att köra "Snart skiner Poseidon" även efter matchen har blivit en riktig pärla.

Jag vet att det inte är så bra filmat, men det är svårt att stå still när benen skakar. Nu syns inte detta på klippet men en annan, ny och skön, tradition är när Håkan Mild ställer sig utanför spelargången efter matchen och sjunger med.

Hoppas, väldigt, optimistiskt att det blir mer eller mindre fullsatt på lördag. Hade varit grymt med en riktigt värdig avskedsmatch för Pontus Wernbloom, dels på plan men även på läktaren. Bjud in alla ni känner! 

Ta med er mamma, det är morsdag på Söndag, men det går lika bra att fira på Lördag.

Själv skall jag göra allt jag kan för att framkalla rysningar, på mig och på alla andra!

6 kommentarer:

Kuba sa...

Riktigt häftigt! Vill dock ändå efterlysa att musiken dämpas ytterligare, eller helt stängs av efter första ref, för att ge utrymme till oss på läktaren.

På bo*ås arena, biljardpalatset och the queen klarade vi oss helt utan bakgrundsmusik. Vi bör snart ta steget mot liverpools ynwa-upplägg.

Ses på lördag.

Anonym sa...

Gåshud, ge mig lördag!!!

henke sa...

Kuba/ Jag har för mig att de kör låten hela vägen på Anfield med musik och hela köret, men att man däremot i Skottland (på Celtic Park) dämpar den efter ett tag. Kanske har fel men jag har för mig att det är så. Sen är det som du säger, bra mycket mäktigare att endast höra publikens sång.

Lars Haglund sa...

Man kanske borde testa detta med sänkning efter ett tag? Jag har känningar på han som sköter ljudet och jag säger till honom om detta. Kanske skall man sänka ljudet i samband med första refrängen?

Kuba sa...

Ja, redan där. Känns vid närmare eftertanke helt rätt. Andra versen börjar ju direkt på nästa etta. Utan konstpauser och mellanspel.

Det är roligare att försöka sjunga ut bänkgrannen än Joel. I övrigt bör naturligtvis filmen och texten fortsätta att visas.

balldog sa...

Står Håkan och sjunger med efter matchen? Det är ju lysande, nån måste försöka få med det på film...