lördag 30 maj 2009

Fotbollshelg


Det lutar åt en renodlad fotbollshelg. Kviberg igår med lite ungdomsfotboll. Det ligger ett magiskt skimmer över sådana tillställningar. Mitt i allt gräs, står några mammor och säljer kaffe och hembakade bullar. Underbar fredagskväll som toppades med "Berg flyttar in" med Glenn Hysén. Finns extramaterial på TV4.

Startade lördagsmorgonen med ÖIS-dagen på ÖIS-gården. Full fart på Allbäck, men inte vågar dom väl chansa med honom redan imorgon? Härligt också med den svenska traditionen, tipspromenad. Även här var det kaffe och hembakade bullar. Och mitt i den smeten står Bengan och skriker, på allt och alla, eftersom det går dåligt i tävlingen mot Stenman.

Men störst idag blir förstås IFK Göteborg mot BP. Ge mig minst 4 mål. Jag vill inte se en match liknande den mot BP 2007. Jag vill aldrig mer se en sådan match.

Och "Slutet" närmar sig för Pontus, både på planen och på film, om man säger så.

En fråga på tipspromenaden löd: Vad är en camenbért för något?

Och så slutar jag med att K&G V:2.0 kommer, förhoppningsvis lagom till omstarten.

2 kommentarer:

Freddie sa...

JA! Vad glad jag blir att Laglund sa göra en ny tårdrypare(?).

Halvtid och 0-0, tobbe borde väl gjort ett iaf. Jag skulle bli glad då svenska spel gav 50 gånger pengarna för Hysén som skyttligavinnare. Gissat vem som kastat in en peng på det...

stn sa...

du fick som du ville din gamla räv! höhö