onsdag 20 maj 2009

Min hjälte är tillbaka...

Severiano Ballesteros är min största idol och hjälte är tillbaka. Efter att ramlat ihop på Madrids flygplats i höstas och fick diagnosen hjärntumör så har Seve svävat mellan liv och död i flera månader. Efter fyra operationer och mängder av cellgiftsbehandlingar så är han på benen igen och i helgen visade han sig offentligt för första gången.

Seve som kommer från Pedrena strax utan fö Santander var på El Sardinero och titta på sitt Racing Santander och mottogs med stående ovationer.

Huruvida utvecklingen av sviterna kommer att bli har jag ingen aning om men att få se honom tillbaka "in action" värmde ett gammalt golfhjärta.

Han är ju en av de största legenderna med 5 majors, 18 EPT och flera andra tunga segrar genom sina år på proffstouren. Kolla länk:

Välkommen tillbaka, Seve!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha nu raderar ni alltså kommentarer som ifrågasätter varför ni fegade ur och tog bort kritiken mot ifk? sovjetblogg.

Geigert sa...

ack nej, men vi rensar när det är personliga saker...

IFK-bloggen tog vi dessutom bort då de flesta inte ens bemödade sig att läsa igenom den utan trodde att den var emot IFK och Håkan. För många missuppfattningar är snärjiga att ta sig ur helt enkelt.

Bloggen var PRO-bojkotten och fansens agerande men en del läser inte längre än rubriken tyvärr.

Vi vill inte tjaffsa utan skriva om en del underfundiga saker.

Men att använda "den heliga kon" Håkan Mild i rubriken var nog felval...

Kanske skulle ha skrivit:

Heja bojkotten, coolt att Mils stödjer den också men kanske skall representanterna knyta näven i fickan"?

Nu fick vi ju rätt också när Mild kommenterade aktionen på Kamratgården med att "det är synd att inte fansen kommer till arenan och stöttar"

ALLA vill ha ett festligt derby och fullsatt... Nu blir det inte så tack varfe Gais hutlösa priser...

Herregud.... Sovjetblogg?

curb sa...

Blubb, blubb, blubb...vad är det? Är det K&G som sjunker? Underfundiga saker? Jo jo.

Anonym sa...

Du yrar "sportchefen", nästan alla som hade kommenterat hade läst varje rad men tyckte det du skrev var helt åt helvete och riktigt dumt. Speciellt med tanke på att det är en rejäl jävposition du skriver från. Ni har tappat det helt, om ni nu hade något till att börja med.

Geigert sa...

curb: Ja, vi har sjunkit ända sedan vi startade, det är jobbigt som fasen, speciellt när vi inte ens bryr oss :)

Vi har insyn, vi delar med oss en del roliga saker, men nu är det nog slut med det.

Jag yrar inte, tvärtom. Jag är fullständigt övertygad om att jag skrev den bloggen och dessutom om vd jag skrev... :)

Men nu får ni som ni vill...

Laglund sms:ade någonting om att jag är varslad. Satan också...

Oulme sa...

K&G är skitbra. Bojkott-grejen var också bra, förstår precis vad du menar.
Keep it up!

Geigert sa...

Oulme: Tack men jag tror att det räcker nu...