måndag 19 maj 2008

Och tiden har gått

Träffade kapten Alex idag i Långedrag. Man hör faktiskt hur det knakar när den mannen går omkring. Men som vanligt är han snart tillbaka i samma form som vanligt. Börjar rulla lite boll idag och snart går han väl för fullt.
-
Det märks på Niklas att han vill spela EM, han åker inte dit för att sitta på bänken. Han blev glad över Zlatans framgångar igår, både för Zlatans skull men även för landslaget. Han pratar om att målet med EM är att ha sex bra dagar.
-
Men jag vet inte...
-
Det var Niklas som föreslog att vi skulle träffas i Långedrag.
- Seglar du mycket, sa kollegan.
- Nej, sa Niklas, jag har ingen båt.
-
Stort.
-
Annars är jag förbannad på Svenska Cupen (läs förbundet). Har precis tryckt upp 3500 flygblad som jag tänkt dela ut i Ljungskile inför höstens match. Nu skall dom helt plötsligt mötas i Cupen! Skandal.
-
Mitt upplägg var ju perfekt. Tänkte "låna" LEO dräkten från kamratgården och dra runt ett par nätter i Ljungskile och dela ut flygblad och hänga upp banderoller och göra "livet surt" för dem.
-
Men där fick jag.
-
Ikväll är det match på Lemmingsvallen för U-truppen. Kanske kan jag göra ett mäktigt tifo av mina flygblad.
-
Vi får väl se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kört men ack så trevligt

Anonym sa...

Några sena frågor

1. Vad fan har husvagnar med Ljungskile att göra.

2. Det gick ju bra med den "riktiga fotbollen"? LSK tog fyra poäng av sex möjliga i Allsvenskan mot IFK. Det betyder väl att IFK spelar med "falsk fotboll" då eller`?