måndag 28 april 2008

Ljungskile SK

Har suttit och funderat nu sedan matchen i fredags, tänker inte så mycket på att det är match ikväll. Försöker att hitta på något positivt med matchen mot Ljungskile.
-
Skall man förlora så varför inte göra det mot ett bottenlag, viktigare att inte förlora mot topplag i sex poängs matcher.
-
Kanske är det skönt att bli av med den förlustfria sviten, kanske har det varit ett ok över axlarna på mästarna.
-
Kanske kan det bli ett uppvaknande, ett slags "back to basic" för att hitta tillbaka till vinnarspåret.

Men det hjälper inte och nu har jag kommit på helt andra tankar. Nu bryr jag mig inte om ett nytt SM guld längre, vad fan Blåvitt har ju redan 18 stycken. Champions Leauge vad är det? Det har vi ju redan gjort ett par gånger. Uefacupen? Den har ju IFK Göteborg tagit hem 2 gånger. Svenska Cupen? Nej Nej Nej.

Nu vill jag att IFK Göteborgs marknadsavdelning lägger hela sin budget för året på matchen som skall spelas på Ullevi den 22 september klockan 19:00.

IFK Göteborg vs Ljungskile SK, förmodligen årets match i Allsvenskan, skit i alla andra matcher.

Mitt förslag är: Bjud varenda invånare i Ljungskile på varsin biljett, bjud dom på buss till och från Ullevi. Låt en korv med bröd ingå i biljetten, tryck ihop dem på en sektion där dom hörs, nåja. De återstående 38000 platser skall fyllas på av alla som någonsin känt något för det blåvita laget. Jag räknar kallt med att alla inte kommer att få plats.

När detta är gjort vill jag att de elva startande änglarna skall bjuda på en fotbollslektion av den högre skolan och jag vill att publiken skall känna att tvåsiffrigt är i underkant. Jag vill att det skall svida och att det skall kännas i varenda en av de inbussade folket från Ljungskile. Jag vill att när de sitter på bussen hem skall de se varandra i ögonen och säga, Vi har verkligen inget i Allsvenskan att göra, superettan det är grejer det.

Bitter? Nej Nej Nej, sånt här händer. Det viktigaste var väl ändå att Kalmar FF fick stryk.

6 kommentarer:

Frankie sa...

Trist att du inte bloggar på BaraBen eller kanske Grogg istället, när du är själv här blir bloggen helt stendöd så fort du inte har tid eller idéer. Mitt erbjudande om att få ett BaraBen-konto står kvar, vi behöver alltid fler bloggare för att hålla igång Blåvitt-hypen...

Anonym sa...

bra skrivet laglund. hoppas Blåvitts marknadsavdelning hänger här. Och återigen är det viktigaste att KFF får stryk.

Anonym sa...

uppdatera, uppdatera, uppdatera

Anonym sa...

uppdatera!

Anonym sa...

Nu får du baskemej ta och uppdatera! Du kan ju inte bara skapa ett behov hos oss stackars läsare och sedan lämna oss i sticket. Det är ju värre än pablo escobar, han tillhandahåller ju åtminstone sina produkter efter påvänjning!

Anonym sa...

åhhhh bitter! Ett tips, skaffa er några vettiga spelare om ni skall spela ut LSK