söndag 6 april 2008

IFK Göteborg - Örebro SK 4 - 1

Att spela 4 - 1 mot Örebro i den Allsvenska hemmapremiären är väl helt okej. I ärlighetens namn var detta ingen match vi kommer att prata om när vi minns tillbaka på våra liv.
-
När laguppställningen släpptes var det inte bara jag som reagerade på följande:
1. Hjalmar Jonsson ej med i truppen (visade sig vara en blödning i vaden eller foten??)
2. Tobias Hysén på bänken (Reaktion efter Malmö?)
3. Sebastian Eriksson från start till vänster.
4. Nicklas Carlsson från start till höger.
5. Nicklas Alexandersson uppflyttat till mittfältet igen.
6. Tomas Olsson tillbaka i startelvan.

7. Eldin Karisik till vänster på mitten.

Jag bestämde mig innan matchen att jag skulle specialstudera Kim under matchen. Nu fick Kim inte så mycket att göra så jag valde att specialstudera klackens nya placering istället.

Måste säga att det blev ett lyft. Även om det bara var drygt 10000 som orkat sig ut så blev det bra tryck på arenan. Förra säsongen hördes knappt IFK klacken. Jag är övertygad att den var där, och att den sjöng, men ljudet åkte bara rätt ut och bort med vinden. Nu stannar sångerna under taket och drar ett par varv runt planen. Skall bli roligt att se, och höra, på de större matcherna.

Sebastian hade en svettig debut. Det går fort i allsvenskan, även om man möter Örebro. Seb kom på efterkälken ett par gånger men frisparkar och hörnor visar att detta är en ytterligare en comingman.

Nicklas Carlsson gjorde sitt jobb men såg trött ut redan i första halvlek och ibland ser man att Alex börjar bli till åren, sedan gjorde han två mål och jag omvärderade min tanke.

Två journalister från Örebro satt och snackade skit om vädret och planen och Göteborg i största allmänhet innan matchen. Då började 10 stycken tv-skärmar rulla matcherna och målen mot Örebro från förra säsongen. Tomas Olsson är tydligen med idag sa den ena, den andra nickade och sedan blev det tyst.

Kim-ramsan är så simpel men ändå så fantastisk.

Återigen släpper man in ett skitmål. Hade varit fantastiskt med ännu en nolla mot Örebro, de hade faktiskt inte gjort mål på Blåvitt sedan 2003, typ.

2 kommentarer:

Geigert sa...

Faan vad du fjäskar... ;)

/Sportchefen

Anonym sa...

"sen så blev det tyst."

Klass, Laglund. Klass.