torsdag 10 april 2008

Fotboll på TV 4, hur är det?

Av olika anledningar kunde jag inte vara på plats i Halmstad igår. Istället bestämde jag mig för att njuta av matchen på TV4 sport. Efter att jag inhandlat en ny LCD-tv för ett par veckor sedan tänkte jag att det kanske kunde bli en trevlig kväll ändå, men. Den andra hälften skulle titta på viktigare program så Laglund och dottern fick förflytta sig till den mindre tv apparaten i sovrummet.

Men vad fan, det skulle ju bli Blåvitt på TV.

Efter att jag installerat den mobila läktaren började TV-sändningen och ganska snart stod det klart att TV4 inte är så bra på fotboll. Det var väldigt mycket: Ähh,jaha, ja nu skall vi, ääh... kanske vår reporter på plan har något att, ääh... osv.

Matchen då? Jo, en bit in i första halvlek blev det mindre kravaller på den mobila läktaren. Det hela avslutades med att halva publiken fick gå till sängs varav andra halvan missade resten av halvleken.

Och när jag kom tillbaka till andra halvlek var inte mycket sig likt. Båda ytterbackarna borta och Tobbe spelar back. Matchen kanske inte var så där... bra, men att sitta framför sin, lilla, TV och titta gör att man blir spänd och nervig ändå.

Matchen slutar och TV4 hårdsatsar på eftersnacket. Jaha, ähh... vi kanske... vad säger du Per? Du fryser... ääh... presskonferens... ääh.

-

I morse pratade jag med Jonas Olsson.

- Bra presskonferens på TV igår, sa jag.

- Ja, en för fyran och sedan en seriös efteråt.

Detta säger väl allt.

Den mobila läktaren tömdes efter matchen och jag undrar lite förstrött vart Staffan Lindeborg och Tomas Wernersson var någonstans.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kunglig läktare :)

Anonym sa...

Snygg läktare, men vilken toffel du är!!

Anonym sa...

Fan vad skön du är.