tisdag 8 april 2008

Därför är Ragnar besviken på mig

Tillbringade en intressant eftermiddag med Ragnar Sigurdsson igår. Det framkom att Ragnar är väldigt besviken på mig. Besviken över att hans fantastiska löpning mot Malmö förra säsongen inte var med på Guld DVDn.
-Jag är ledsen, sa jag.
-Det är okej, sa Ragnar, men det är nästan alltid så, om man tittar på highlights så får man aldrig se bra försvarsarbete.

Jag gick hem och tittade på highlightsen från den matchen igår kväll, Ragnar var inte med.

-Men, om man inte ser sig själv är det ett tecken på att man gjort en bra match som försvarare, sa Ragnar.

Det kanske ligger något i det. Bra försvarsarbete syns inte på tv.

Kollegan började att prata om Glenn Hyséns match mot England 1988 på Wembley.
- Den har jag inte sett, sa Ragnar.
- Fråga Tobbe, han har den säkert på video.

Men om nu inte Tobbe har den på video så kan man få ett smakprov här.

Det skall till en stor man för att våga sig på sådana glidtacklingar i sådana korta shorts.

Efter mötet med Ragnar igår förstår jag vilken jävla vinnarskalle han är, det är nästan sjukt. Sedan slår det mig att det säkert är hur många som helst som har synpunkter på Guld DVDn. Så fram med dom här så skall jag ta åt mig det inför nästa Guld DVD, för självklart blir det väl en i år igen.

6 kommentarer:

Cliff sa...

Bara en man med ett självförtroende stort som Bengans handskar gör såna glidtacklingar i straffområdet. 3-4 gånger! Mot England på Wembley! Tack för att jag fick återuppleva ett skönt barndomsminne. Tack för en mycket bra blogg.

Erling sa...

Kom ut ur garderoben nu Laglund, vem är du? Jag har mina aningar...

Geigert sa...

Guld DvD:n... var... kanon !! OBS! Riksfjäsk.

Men inte fasen skall du komma ur garderoben... det har du väl redan gjort, eller ;)

/Sportchefen

Anonym sa...

Hysénklass!

Anonym sa...

Hade Hysèn gjort såna tacklingar idag hade han blivit utvisad flera ggr om och fått straff emot sig....

Anonym sa...

Tänkte också på det. Hade säkert blivit snack om "farlig" fotboll också.