tisdag 27 maj 2008

Hur svårt kan det vara?

Jag skulle ljuga om jag sa att spelet i år varit bra. Jag tror att den där hunden, katten, glassen grejen gått för långt och tänker nu erbjuda laget ett hjälpmedel tillbaka till hederlig gammal fotboll.Fig. 1: De skuggade ytorna visar träffytan på bollen a) vid skruv till vänster, b) vid ren spark, c) vid skruv till höger. Detta gäller vid såväl vrist- som insidessparkar.
-
Är ni med? Det här är verkligen "basic-shit" men mycket av det här tror jag man glömt av. Vad hände egentligen med halvbacken?

Fig 2: Lägg märke till att tillslagsfoten skall hållas parallell med marken vid insidessspark.

Det kommer att bli lite blogga då och då med tanken att plocka fram det ultimata spelsystemet, den riktiga startelvan, och att ge dom ordentliga träningstips.

Hur svårt kan det vara?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför skulle man vilja gå tillbaka till gammal hederlig fotboll?

Hobbycoachen sa...

Det måste väl vara mer än jag som tröttnat på att se Wernbloom och Ranegie klacka till motståndarna??

Anonym sa...

Jag har tröttnat på att Sella sitter på bänken