tisdag 27 maj 2008

En skribent till

Jag vet fortfarande inte om jag gjorde rätt i att ta in den sk Sportchefen på den här bloggen. Han har fortfarande inte levererat något av det han lovat. Men han får väl lite mer tid på sig. Fast det känns lite skumt att läsa om BK Häcken på den här bloggen.

Men kanske är det sista spiken i kistan nu, för jag har gått med på att släppa in en skribent till. Man skulle kunna kalla det här för vadslagning.

Men, in kommer Hobbycoachen. Efter en låååång ölkväll berättade Hobbycoachen för mig om hur han genomskådat det "dåliga" spelet från blåvitts sida under första delen av säsongen.

Ett par dagar senare ger jag honom en bok i present, en bok om hur man spelar fotboll.

Sen blir det tyst.

Några veckor senare ringer han sent på kvällen och berättar att han läst boken. Den är fantastisk.
- Lägg ut den på bloggen, säger han.
- Gör det själv, säger jag.

Och därför, i samma anda som Ralfs Nickskola, kommer Hobbycoachen, med riktning mot Rehn/Teddy/Olsson, att ge handfasta tips hur man utövar och förstår fotboll. Det kan bli väldigt roligt men det kan också bli väldigt dåligt.

All in

Inga kommentarer: