lördag 19 juli 2008

Strandhugg

Sportchefen vilar ut sin lekamen på okänd ort men tillgång till datorer finns det och även de senaste nyheterna som passerar när det gäller Allsvenskan. Den senaste bomben gäller ju Kalmar FF:s (inte oväntade) försäljning av Cesar Santin till FCK och sköna miljoner (ca 18) till klubbens kassa. Sportsligt är det helt rätt då brassen är för bra för Allsvenskan. Ifjol sålde man "guldet" vid samma tidpunkt när skyttekungen Ari da Silva drog iväg mitt under brinnande säsong och denna gången så förväntar man sig givetvis en fullgod ersättare så att man inte gör samma blunder igen...

Men "icke sa nicke", nu skall man bygga en Superarena för pengarna? För 20 miljoner skall Kalmar bygga ersättaren till Fredriks Skans och den arena man längtat efter nere i Smålands östra hål? För helvete Aftonbladet (källan), hur korkade är ni egentligen? Vad tror ni man får för 20 miljoner? Jag tänker inte fördjupa mig i hur många hamburgare etc. man får men gissningsvis så räcker dom pengarna till belysningen och ett par hundra stolar.... resten får ni när ni sålt hela laget + halva stan + Ölandsbron + halva Öland... Då kan ni bygga er superarena...

Jag vet inte vad det är för material dom jobbar med i Småland men den nya arenan i Gbg kommer att gå på i runda slängar 350-400 miljoner och då pratar vi inte världsklass utan en bra moderna arena modell 2008.



Nu har jag gnällt färdigt, tillbaks till solstolen

/Sportchefen

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sportchefen verkar ha lagt av sig lite under semestern. I samma källa står att de ska delfinasiera arenan med cesar-pengar, resten ska skjutas till från kommunens sida och hela kalaset ska gå på 180-200 millar.

Geigert sa...

Jag ligger alltid lite från sidan och speciellt nu när jag inte ens orkar kolla längre än näsan räcker ;)

Men i botten så är rubriken ganska kul?

"Nu säljer vi Santin och bygger superarenan"

Bara i Kaamaa min vän, bara i Kaamaa ;)

Anonym sa...

Uppdatera!

Geigert sa...

semester! ;)