tisdag 23 mars 2010

Bebbens Comeback Special



Ja vad skall man säga? Jo ganska mycket faktiskt, och det är väl därför jag dammar av den här bloggen igen, borta är Klackar och Grejer, tillbaka är Laglund.

Bra så.

Men vad skall man säga om gårdagen?

Bebben är alltid Bebben.

Tog emot han i flashzonen strax innan första halvlek blåstes av.

-Hur lång tid är det kvar? frågade Bebben.
- Ett par minuter kanske, svarade jag.
- Då slår jag mig nog ned, sa Bebben och skakade på huvudet.

Vad är det nu tänker jag innan Bebben fortsätter.

- Såg du straffen? frågar han?
- Ja, jo, det var väl synd, säger jag.
- Synd? Du jag var straffskytt när jag spelade och jag missade ett par stycken, inte många, men några, men jag fick iallafall bollarna på mål, säger Bebben då.
- Ja, jo, det kan man kanske begära, försöker jag.

Sen blir det tyst en stund, vilket förvånar mig när det gäller Bebben.

Efter en evighet som säkert varar i 30 sekunder fortsätter han.

- Kommer du ihåg förra året? frågar han.
- Med hörnflaggan menar du? frågar jag tillbaka.
- Ja, jag stod och grät där borta vid flaggan, säger Bebben.
- Det var mäktigt, säger jag.
- Och när vi gick ut, fortsätter han, så såg jag att den lille pojken som bar på flaggan skakade i kroppen, är du nervös frågade jag honom och han svarade ja, då sa jag till honom att hålla i mig så vi kunde skaka tillsammans.
- Det var mäktigt, säger jag.

Sen gick vi ut på planen och det var det.

Blåvitt var nog bättre än Häcken igår. Men vad jag såg redan förra året och som sitter fast även i år är att Häcken är ett smart lag. För jävla smarta.

+ att man verkligen har rätt man på rätt plats.
+ att man har en otroligt begåvad tränare.

och som jag sa till Reseledaren i söndags, det är mannen som skulle kunna föra Blåvitt långt ut i Europa igen.

Förövrigt så skulle man ju kunna säga en hel del om den blåvita introfilmen, en del kanske inte gillar det och en del kanske gör det.

Jag tycker att det var häftigt, men då är ju jag part i målet också.

Men men.

Förövrigt exploderade en av IFKs spelare i korridoren efter matchen med orden:

"Vad i pip är det för pip pip fel med mitt pip liv? pip pip pip pip pip"

Jaja, 28 omgångar kvar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Idag hittar jag inte mycket till spelvärde :(
Dock passar jag på att förbereda mig på morgondagens spel med grymma matcher! Final i CL och semifinaler i Hockey-vm!
Bonusen på http://livebet365.se rekommenderar jag starkt!
Man får 1000 kr i ren bonus med lågt omsättningskrav!
Lycka till!